محصولات ارایشی

تفاوت کرم پودر و پنکک و کاربرد هر کدام

تفاوت کرم پودر و پنکک و کاربرد هر کدام ارایشی جانان

مقدمه

داشتن آرایش زیبا و ماندگار آرزوی بسیاری از خانم‌ها است. در حالی که وسایل مختلفی در بازار موجود هستند که می‌توانند برای آرایش مورد استفاده قرار گیرند، متداول‌ترین محصولاتی که برای آرایش استفاده می‌شوند کرم پودر و پنکک هستند. احتمالا تا به حال در مورد این لوازم آرایشی اطلاعات کسب کرده‌اید؛ اما نمی‌دانید که تفاوت کرم پودر و پنکک چیست؟ اصلا بهتر است که از کرم پودر در آرایش خود استفاده کنید یا پنکک انتخاب بهتری برای شما است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات این مقاله را تا انتها بخوانید تا شما را با تفاوت کرم پودر و پنکک و جزئیات هر کدام از این محصولات آشنا کنیم.

کرم پودر چیست؟

کرم پودر یکی از انواع محصولاتی است که می‌تواند برای زیرسازی آرایش مورد استفاده قرار گیرد. همانطور که از نام این محصول مشخص است به صورت کرم تولید شده و دارای پودر نیز می‌باشد.

کرم پودرها، محصولات آرایشی هستند که بر پایه مایع تولید می‌شوند و به راحتی روی پوست پخش خواهند شد. این کرم‌ها در انواع بسیار زیادی در بازار موجود هستند و می‌توان بسته به نوع پوست هر یک از آن‌ها را انتخاب کرد.

پنکک چیست؟

پنکک یکی از انواع محصولات آرایشی است که مکمل کرم پودر می‌باشد. پنکک بر پایه پودر فشرده است و به راحتی روی پوست قرار می‌گیرد و زیبایی پوست را چندین برابر می‌کند. پنکک با قدرت پوشانندگی عالی می‌تواند برای رفع عیوب پوست مورد استفاده قرار گیرد و پوست یکدست و صاف را به افراد ارائه دهد. رنگ بندی پنکک‌های موجود در بازار بسیار زیاد است و این بدین معنی است که افراد باید با توجه به سلیقه خودشان و رنگ پوست، بهترین رنگ پنکک را انتخاب کنند.

تفاوت کرم پودر و پنکک

تفاوت کرم پودر و پنکک

حال که با جزئیات کرم پودر و پنکک آشنا شدید، نوبت به آن رسیده که در مورد تفاوت کرم پودر و پنکک صحبت کنیم. این دو محصول آرایشی پای ثابت آرایش خانم‌ها هستند و با کارایی خوب خودشان، زیبایی شما را چندین برابر می‌کنند. اما یکی از اشتباهات رایج در میان خانم‌ها در هنگام آرایش کردن، استفاده نادرست از لوازم آرایشی مختلف است.

تفاوت کرم پودر و پنکک نسبتا زیاد است. اگرچه هر دو می‌توانند با هدف رفع عیوب ظاهری پوست مورد استفاده قرار گیرند، اما زمان، نحوه استفاده و همچنین قیمت آن‌ها با هم متفاوت است. از این رو در هنگام خرید و استفاده از کرم پودر و پنکک باید به تفاوت‌های آن‌ها توجه داشته باشید. از جنبه‌های مختلفی می‌توان تفاوت کرم پودر و پنکک را مورد بررسی قرار داد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

· تفاوت در نوع بافت

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های میان کرم پودر و پنکک، بافت این دو محصول است. همانطور که قبلا هم توضیح دادیم، بافت کرم پودر به صورت مایع بوده و پوشانندگی آن روی پوست بسیار عالی است؛ اما بافت پنکک به صورت خشک و پودری است. به همین خاطر کارایی و کاربرد آن در آرایش نیز متفاوت است.

· تفاوت در زمان استفاده

تفاوت کرم پودر و پنکک زیاد است؛ اما این بدین معنی نیست که می‌توان یکی از این محصولات را جایگزین یکی دیگر کرد. بنابراین باید هم کرم پودر و هم پنکک را در آرایش مورد استفاده قرار داد، اما در زمان مناسب خودش. کرم پودر به دلیل اینکه بر پایه فرم مایع تولید شده است می‌تواند به عنوان زیرساز آرایش مورد استفاده قرار گیرد. یعنی در مرحله اولیه آرایش از کرم پودر استفاده می‌شود. اما برای استفاده از پنکک حتما باید پوست دارای یک پوشش مناسب باشد تا بتوان پنکک خشک و پودری را مورد استفاده قرار داد. بنابراین پنکک بعد از اینکه کرم پودر روی پوست زده شد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

· کارایی در انواع پوست

عده‌ای تصور می‌کنند که کرم پودر و پنکک هر دو برای نوع خاصی از پوست مناسب هستند. به طور مثال چون کرم پودر بافت کرمی و بر پایه مایع دارد باید برای پوست خشک استفاده شود. ولی پنکک به دلیل داشتن بافت خشک مناسب افرادی است که پوست چرب دارند؛ اما در حال حاضر برندهای مختلف اقدام به تولید این محصولات متناسب با نوع پوست کرده‌اند تا هر یک از افراد بتوانند با توجه به شرایط پوست خودشان بهترین محصولات را انتخاب کنند. البته این کرم پودرها هستند که برای پوست‌های مختلف تنوع بالایی دارند و این تنوع کمتر در پنکک دیده می‌شود.

· تفاوت در قیمت

تفاوت کرم پودر و پنکک از جهت قیمت نیز قابل بررسی است. البته معیارهای زیادی می‌توانند روی قیمت این دو محصول تاثیرگذار باشند که از جمله آن‌ها می‌توان به برند تولید کننده، میزان حجم محصولات موجود در آن‌ها و همچنین کیفیت کرم پودر و پنکک اشاره کرد. در اکثر مواقع کرم پودر یک برند قیمت بالاتری نسبت به پنکک دارد. این موضوع هم به دلیل ترکیبات به کار رفته در کرم پودر و همچنین نوع بافت و میزان حجم کرم موجود در آن می‌باشد.

· تفاوت در میزان پوشانندگی

پوشاندن عیوب پوست و به ارمغان آوردن یک پوست شاداب و صاف پس از آرایش بسیار مهم است. یکی از معیارهایی که می‌توان از آن به عنوان تفاوت کرم پودر و پنکک یاد کرد، تفاوت در میزان پوشانندگی است. میزان پوشش دهی کرم پودر و پنکک وابسته به فاکتورهای مختلفی است که مهم‌ترین آن کیفیت این محصولات و قدرت آن‌ها است. معمولا کرم پودر می‌تواند بخش زیادی از عیوب پوست را بپوشاند و پنکک نیز آن را تکمیل می‌کند؛ اما اینکه کدام یک از این لوازم آرایشی نقش موثرتری روی رفع عیوب ظاهری پوست دارد به طور دقیق مشخص نیست.

· تفاوت در میزان سنگینی روی پوست

تفاوت کرم پودر و پنکک در میزان سنگینی که روی پوست ایجاد می‌کنند نیز هست. کرم پودر به دلیل داشتن بافت کرمی و مایع معمولا احساس سنگینی بیشتری روی پوست ایجاد می‌کند. البته به لطف کرم پودرهای جدید که دارای بافت بسیار سبک و بر پایه آب هستند، این مشکل برطرف شده و به راحتی می‌توان از کرم پودرهایی که دارای بافت سبک هستند استفاده کرد. فارغ از این موارد پنکک به دلیل اینکه دارای بافت پودری است، به راحتی روی پوست قرار می‌گیرد؛ بدون اینکه باعث ایجاد سنگینی روی پوست شود.

· فرق در ظاهر آرایش

کرم پودر بافت مایع و کرمی دارد و می‌تواند روی پوست ظاهر مات یا براق ایجاد کند. بسته به نوع کرم پودر و جنس آن ظاهر آن نیز متفاوت است؛ اما در اکثر مواقع کرم پودر با خاصیت مرطوب‌کنندگی خودش می‌تواند پوست را مرطوب کرده و زیبایی آن را چندین برابر کند؛ اما پنکک برخلاف کرم پودر می‌تواند باعث جذب رطوبت اضافه پوست شود و از براق شدن آرایش جلوگیری کند. این موضوع به ویژه برای افرادی که پوست بسیار چربی دارند، مهم است.

کارایی کرم پودر و پنکک

کارایی کرم پودر و پنکک

اگر قصد خرید کرم پودر و پنکک را دارید، باید با کاربردهای این دو محصول نیز آشنا باشید. هر یک از لوازم آرایشی می‌توانند کاربردهای متنوعی در آرایش داشته باشند. زمان استفاده از آن‌ها با هم متفاوت است و این موضوع حساسیت انتخاب بهترین لوازم آرایشی را چندین برابر می‌کند. اگرچه کرم پودر و پنکک هر دو می‌توانند برای رفع مشکلات ظاهری آرایش مورد استفاده قرار گیرند؛ اما کاربردهای آن‌ها در آرایش با هم متفاوت است. به همین خاطر در ادامه بیشتر جزئیات کارایی هر یک از این دو محصول را به شما توضیح می‌دهیم.

· کارایی کرم پودر

کارایی کرم پودر در پوشاندن عیوب موجود در صورت مشخص می‌شود. کرم پودر می‌تواند لکه‌ها، جوش‌های پوستی، مشکلات روی پوست مانند چین و چروک را بپوشاند و پوستی صاف را به ارمغان بیاورد. زیبایی پوست در کنار کرم پودر چندین برابر می‌شود. به ویژه اینکه کرم پودرهای زیادی در بازار موجود هستند که خاصیت پوشانندگی بسیار قوی دارند و می‌توانند هر مشکلی در پوست را برطرف کنند.

کرم پودر ارایشی جانان

· کارایی پنکک

پنکک برای جذب رطوبت اضافه آرایش، رفع براقی پوست پس از آرایش و همچنین رفع عیوب ظاهری پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. پنکک در واقع نقش تثبیت کنندگی آرایش را برعهده دارد و می‌تواند پوست را صاف‌تر نشان دهد. برای رفع لکه‌های روی پوست و پوشش دهی بهتر پوست می‌توان از هر یک از انواع پنکک استفاده کرد.

پنکک ارایشی جانان

تفاوت کرم پودر و پنکک چیست؟

نحوه استفاده از کرم پودر

برای استفاده از کرم پودر اگر پوست خشک دارید، حتما زیرسازی مناسب را انجام دهید. البته به شرطی که کرم پودر شما مناسب پوست خشک نباشد باید از مرطوب کننده در زیر کرم پودر استفاده کنید. در غیر این صورت استفاده از همان کرم پودر کافیست.

  • در ابتدا اگر نیاز به پرایمر است روی پوست خودتان بزنید.
  • سپس مقداری کرم پودر را با کمک بلندر یا براش آرایشی روی پوست بزنید و به آرامی پخش کنید. اگر از بلندر استفاده می‌کنید، بهتر است که ابتدا آن را کمی مرطوب کنید تا بافت آرایش شما زیباتر به نظر برسد.
  • دقت کنید که برای پخش کردن کرم پودر روی پوست، باید از حرکات ضربه‌ای کمک بگیرید. در غیر این صورت بافت آرایش طبیعی به نظر نمی‌رسد.
  • پس از اینکه کل کرم پودر روی پوست شما پخش شده بود، می‌توانید با یک تکه پنبه مقدار اضافی از کرم پودر را از روی پوست بردارید.
  • پس از پایان این کار با دقت صورت خودتان را بررسی کنید. اگر ناحیه‌ای از صورت شما بدون کرم پودر است، حتما مجددا با بلندر مقداری کرم پودر را به آن ناحیه بزنید و پخش کنید.

فرق کرم پودر و پنکک و کاربرد هر کدام

نحوه استفاده از پنکک

برای استفاده از پنکک ابتدا باید زیرسازی آرایش خودتان را با کمک کرم پودر و کرم مرطوب کننده انجام دهید تا پوست شما آماده استفاده از پنکک باشد. سپس می‌توانید به صورت زیر به بهترین شکل از پنکک استفاده کنید.

  • ابتدا پد آرایشی که برای استفاده از پنکک نیاز دارید را کمی مرطوب کنید. برای این کار مقداری آب روی پد آرایشی بریزید. سپس آب اضافه پد را خارج نمایید.
  • سپس به آرامی پد را در پنکک بزنید تا پودر جذب پد شود.
  • پد را به صورت ضربه‌ای روی پوست صورتتان بزنید تا پودر روی پوست قرار بگیرد. بعد از انجام این کار می‌توانید پودر را روی پوست به صورت ضربه‌ای پخش کنید.
  • خوب به خودتان در جلوی آینه نگاه کنید. اگر ناحیه‌ای از پوست شما دارای رنگ متفاوت است، حتما مجددا از پنکک برای آن استفاده کنید.
  • پنکک بهتر است یا کرم پودر؟

    حال که با تفاوت کرم پودر و پنکک آشنا شدید، شاید این سوال برای شما مطرح شود که کرم پودر بهتر است یا پنکک؟ در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که هر دوی این محصولات می‌توانند کارایی بسیار خوبی داشته باشند و قطعا نمی‌توان هیچ کدام را جایگزین دیگری کرد. بنابراین پاسخ دادن به این سوال با انتخاب پنکک یا کرم پودر کاملا اشتباه است و باید هر دوی این محصولات برای داشتن آرایش بی نقص مورد استفاده قرار گیرند.

    موضوعی که باید برای استفاده از کرم پودر و پنکک به صورت همزمان توجه داشته باشید، انتخاب صحیح این دو محصول است. اگر پوست چرب دارید، حتما باید به سراغ کرم پودرهایی بروید که مناسب پوست چرب هستند. در غیر این صورت آرایش شما بسیار براق شده و زیبایی آن از دست می‌رود. در کنار کرم پودر مناسب پوست چرب می‌توانید از پنکک نیز برای جذب رطوبت اضافه آرایش خودتان استفاده کنید.

    اگر پوست خشک دارید استفاده از کرم پودرهای حاوی نرم کننده به شما توصیه می‌شود. در این صورت رطوبت پوست شما تامین می‌شود و می‌توانید راحت‌تر از پنکک استفاده کنید. در غیر این صورت عملا استفاده از پنکک باعث می‌شود تا آرایش به صورت تکه تکه روی پوست شما نمایان شود و احساس ماسیدگی روی پوست خودتان داشته باشید.

    سخن پایانی

    در این مقاله در مورد تفاوت کرم پودر و پنکک صحبت کردیم. هر دوی این لوازم آرایشی می‌توانند نقش بسیار مهمی را در زیبایی آرایش ایفا کنند و باعث داشتن پوستی سالم و بدون چین و چروک شود. طبق توضیحات این مقاله هر دوی این لوازم آرایشی برای داشتن پوست شاداب و صاف ضروری هستند. فقط باید با نحوه استفاده از آن‌ها آشنا باشید و مطابق با نوع پوست خودتان بهترین این لوازم آرایشی را خریداری کنید. کیفیت کرم پودر و پنکک تاثیر زیادی روی زیبایی آرایش شما دارند.

    در صورت نیاز به خرید کرم پودر و پنکک و استفاده از این محصولات برای آرایش خودتان، می‌توانید به سایت آرایشی و بهداشتی جانان مراجعه کنید و بهترین این محصولات را خریداری کنید. هم کرم پودر و هم پنکک موجود در سایت جانان از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و با ضمانت اصل بودن به شما ارائه می‌شوند تا خیالتان از بابت عملکرد و زیبایی که روی چهره شما ایجاد می‌کنند، راحت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *