مراقبت از پوست

تفاوت ضدافتاب کرمی و فلوئیدی (9 تفاوت مهم)

تفاوت ضد افتاب کرمی و فلوئیدی

مقدمه

اگر به سلامت پوست خودتان اهمیت می‌دهید، حتما باید به دنبال خرید یک ضد آفتاب مناسب باشید. ضدافتاب چه به صورت شیمیایی چه به صورت فیزیکی، اجازه نمی‌دهد تا اشعه‌های نور خورشید باعث ایجاد صدمه در پوست شما شوند و پوستی شفاف و زیبا خواهید داشت.

افرادی که ضدافتاب استفاده نمی‌کنند، باید قید زیبایی و سلامت پوست خودشان را بزنند. لکه‌ پوستی، جوش‌های زیر پوستی و بسیاری از مشکلات دیگر در اثر عدم استفاده از ضد آفتاب رخ می‌دهند. از این موضوعات که بگذریم باید به سراغ بهترین نوع ضدافتاب برویم. ضد آفتاب کرمی و فلوئیدی دو نمونه از بهترین ضد آفتاب‌های موجود در بازار هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. شناخت تفاوت ضدافتاب کرمی و فلوئیدی به شما این امکان را می‌دهد تا بهترین نوع این ضد آفتاب‌ها را برای پوست خودتان انتخاب کنید.

کرم ضدآفتاب چیست؟

کرم ضدآفتاب یکی از پرفروش‌ترین محصولات مراقبتی پوست از قدیم تا به امروز است. همانطور که از نام این محصول مشخص است، یک نوع ضد آفتاب بر پایه کرم بوده که می‌تواند بسته به ترکیبات خود دارای مقداری چربی نیز در بافت خود باشد. این کرم‌ها برای انواع پوست از جمله پوست چرب، پوست خشک و پوست مختلط تولید می‌شوند و می‌توانند به صورت رنگی یا بی رنگ روی پوست مورد استفاده قرار گیرند. ضد آفتاب کرمی در برندهای مختلفی تولید می‌شود و این یعنی اینکه مصرف این ضد آفتاب می‌تواند تاثیر زیادی روی سلامت پوست داشته باشد.

نحوه استفاده از کرم ضدآفتاب

کرم ضد آفتاب بسته به نوع فیزیکال یا شیمیایی، باید با روش‌های مختلفی روی پوست قرار بگیرد. به طور کلی باید حدود 20 دقیقه قبل از خروج از منزل و در معرض نور خورشید قرار گرفتن، مقداری کرم ضد آفتاب را روی پوست خودتان بزنید و به آرامی پخش کنید. دقت کنید که همه بخش‌های صورت از جمله پشت گوش‌ها باید با ضد آفتاب پوشانده شوند تا آفتاب باعث ایجاد مشکل در این نواحی پوست نگردد. آقایان باید از کرم‌های ضد آفتاب در نواحی مختلف گردن و صورت خودشان استفاده کنند.

9 تفاوت ضد افتاب کرمی و فلوئیدی

فلوئید ضدافتاب چیست؟

فلوئید ضد آفتاب نسخه جدیدی از ضد آفتاب‌های موجود در بازار است. همانطور که از نام فلوئید مشخص است، این محصول بر پایه آب طراحی شده و غلظت بسیار پایینی دارد. به طوری که در هنگام استفاده از این نوع ضد آفتاب، احساس می‌کنید که مقداری آب روی صورت خودتان زده‌اید. جذب فلوئید ضدآفتاب بسیار سریع و عالی است. این نوع ضد آفتاب به دلیل اینکه بسیاری از افراد به دلیل چرب بودن کرم‌ها، از ضد آفتاب استفاده نمی‌کردند، تولید شد و امروزه نیز با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

نحوه استفاده از فلوئید ضد آفتاب

برای استفاده از ضد آفتاب فلوئیدی می‌توانید مقداری از این ضدآفتاب را روی پوست خودتان بزنید. دقت کنید که بافت این نوع ضد آفتاب سبک و مایع مانند است. پس باید حتما مقدار زیادی از ضد آفتاب را روی پوست خودتان بزنید. سپس به آرامی با انگشتان خود این ضد آفتاب را روی پوست پخش کنید. زمان استفاده از ضد آفتاب فلوئیدی تفاوتی با زمان استفاده از کرم ضد آفتاب ندارد. هر دوی این ضد آفتاب‌ها باید حدود 20 دقیقه قبل از خارج شدن از منزل روی پوست استفاده شوند و هر 2 الی 3 ساعت یکبار نیز تمدید گردند.

فرق ضدافتاب کرمی و فلوئیدی

تفاوت ضدافتاب کرمی و فلوئیدی

داشتن پوستی سالم، شفاف و بدون جوش نیازمند مراقبت صحیح از پوست است. یکی از مهم‌ترین محصولات پوستی که باید برای مراقبت از پوست در طول روز مورد استفاده قرار دهید، ضد آفتاب است. ضد آفتاب کرمی و فلوئیدی هر دو می‌توانند به کاهش صدمات نور خورشید در پوست کمک کنند؛ اما تفاوت‌هایی نیز میان این دو نوع ضد آفتاب وجود دارد که بررسی آن‌ها به شما کمک می‌کند تا بهترین نوع ضد آفتاب را انتخاب نمایید.

تفاوت ضدآفتاب کرمی و فلوئیدی از جنبه‌های مختلفی قابل بررسی است. برای اینکه با دقت بیشتری این ضد آفتاب‌ها را انتخاب کنید، همراه ما باشید تا شما را با جنبه‌های مختلف تفاوت ضدآفتاب کرمی و فلوئیدی آشنا کنیم.

1. تفاوت در بافت

بدون شک مهم‌ترین تفاوت ضدآفتاب کرمی و فلوئیدی، تفاوت در بافت این محصولات است. همانطور که می‌دانید ضد آفتاب کرمی دارای بافت کرم مانند است که می‌تواند روی پوست بافت مخملی ایجاد کند؛ اما ضد آفتاب فلوئیدی دارای بافت آب مانند بوده و روی پوست بافت کرمی و سنگین ندارد. به همین خاطر ضد آفتاب فلوئیدی بافت سبک‌تری نسبت به کرم‌های ضد آفتاب دارد.

2. تفاوت در میزان پوشش دهی

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های ضد آفتاب کرمی با فلوئیدی، تفاوت در میزان پوشش دهی است. باید این واقعیت را بپذیریم که به دلیل اینکه ضد آفتاب‌های کرمی دارای بافت کرمی هستند، می‌توانند پوشش دهی بهتری داشته باشند. در واقع با مقداری از این کرم‌های ضد آفتاب، می‌توانید کل پوست خودتان را پوشش دهید؛ اما به دلیل اینکه بافت ضد آفتاب فلوئیدی مشابه با آب و مایع است، باید مقدار بیشتری از آن را روی پوست خودتان استفاده کنید تا کل صورت خودتان را پوشش دهید.

بنابراین با توجه به این تفاوت ضدآفتاب کرمی و فلوئیدی، احتمال یک ضد آفتاب فلوئیدی با مصرف مشابه، زودتر از یک کرم ضد آفتاب تمام می‌شود. با این حال باید بیشتر به سایر نقاط مثبت ضد آفتاب‌های فلوئیدی توجه داشته باشید.

ضدافتاب های ارایشی جانان

3. فرق در سرعت جذب در پوست

جذب و سبکی کرم‌های ضد آفتاب تاثیر زیادی روی عملکرد آن‌ها دارد. یکی از دلایلی که باعث می‌شود برخی از افراد اقدام به استفاده منظم از کرم‌های ضد آفتاب نکنند، این است که پس از زدن این کرم‌ها احساس سنگینی روی پوست خودشان دارند. از طرفی سرعت جذب کرم‌های ضد آفتاب سنگین روی پوست نسبتا پایین است؛ اما ضد آفتاب‌های فلوئیدی با بافت آب مانند به راحتی در پوست جذب می‌شوند و هیچ ردی از چربی یا سنگینی روی پوست باقی نمی‌گذارند.

4. تفاوت در نوع پوست

هم ضد آفتاب کرمی و هم فلوئید ضد آفتاب، هر دو می‌توانند بر اساس نوع پوست مورد استفاده قرار گیرند. با این حال تفاوت ضدآفتاب کرمی و فلوئیدی در این است که اکثر کرم‌های ضد آفتاب بر اساس نوع پوست تولید می‌شوند، اما به دلیل ساختار سبک فلوئیدها، می‌توان آن‌ها را برای هر نوع پوستی مورد استفاده قرار داد.

5. فرق در کیفیت و ماندگاری

از دیگر تفاوت‌های ضدآفتاب کرمی و فلوئیدی می‌توان به ماندگاری متفاوت این کرم‌ها اشاره کرد. به طور کلی بسته به ترکیبات و همچنین نحوه پوشش دهی هر یک از این ضد آفتاب‌ها، ماندگاری آن‌ها نیز متفاوت است. بسیار مهم است که بعد از گذشت 2 ساعت حتما ضد آفتاب خود را تمدید کنید. ماندگاری ضد آفتاب کرمی و فلوئیدی مشابه یکدیگر است، اما نحوه تمدید کردن این ضد آفتاب‌ها با هم متفاوت می‌باشد.

تمدید کردن ضد آفتاب فلوئیدی بی رنگ بسیار ساده است. می‌توانید بدون اینکه نیاز به پاک کردن آرایش صورت خودتان داشته باشید، مقداری از فلوئید ضد آفتاب را روی پوست بزنید و آن را تمدید کنید؛ اما اگر از کرم‌های ضد آفتاب رنگی استفاده کرده باشید، باید کرم را از روی پوست پاک کنید و مجددا مورد استفاده قرار دهید.

6. تفاوت در رنگ

اگرچه اکثر کرم‌های ضد آفتاب فلوئیدی بدون رنگ تولید شده‌اند، اما این بدین معنی نیست که نمی‌توانید این ضد آفتاب‌ها را به صورت رنگی سفارش دهید. با این حال تفاوت ضدآفتاب کرمی و فلوئیدی در این است که کرم‌های ضد آفتاب معمولا رنگ و پوشانندگی بهتری نسبت به فلوئیدهای ضد آفتاب دارند و این موضوع باعث شده تا افرادی که به دنبال پوشش خوب کرم‌های ضد آفتاب هستند، کرم‌های غیر فلوئیدی را انتخاب کنند.

7. فرق در میزان جذب چربی

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های میان ضد آفتاب کرمی و فلوئیدی، تفاوت در میزان چربی است. هر دوی ضد آفتاب‌های ذکر شده دارای انواع مختلفی  هستند و می‌توانند بر اساس نوع پوست خریداری شوند. بنابراین افرادی که پوست چرب دارند، می‌توانند فلوئید ضد آفتاب مخصوص پوست چرب یا کرم ضد آفتاب مناسب پوست چرب را انتخاب کنند؛ اما طبق تجربه می‌توان گفت که فلوئیدها جذب چربی بیشتری دارند.

در واقع شاید کرم‌های ضد آفتاب مخصوص پوست چرب، چربی اضافه در پوست شما ایجاد نکنند؛ اما باید جمع کردن چربی‌های روی پوست نمی‌شوند. در عوض ضد آفتاب فلوئیدی به دلیل بافت خاص و ترکیبات ویژه‌ای که دارد، می‌تواند باعث جمع کردن چربی‌های اضافه از روی پوست شود. همین موضوع باعث شده تا افرادی که پوست چرب دارند، فلوئید ضد آفتاب را بهترین انتخاب بدانند.

8. تفاوت از لحاظ میزان محافظت

تفاوت ضدآفتاب کرمی و فلوئیدی از نظر میزان محافظت چندان زیاد نیست. در واقع میزان محافظت این ضد آفتاب‌ها بر اساس فاکتوری به نام SPF مشخص می‌شود. هر چقدر SPF یک ضد آفتاب بیشتر باشد، میزان محافظت آن نیز در برابر نور خورشید افزایش پیدا می‌کند. بنابراین میزان حفاظت این ضد آفتاب‌ها در برابر نور خورشید بستگی به عدد SPF دارد و نمی‌توان در این مورد تفاوتی را میان این دو ضد آفتاب قائل شد.

9. تفاوت در قیمت

یکی از معیارهای اصلی افراد برای خرید محصولات مراقبتی پوست، قیمت است. تفاوت ضدآفتاب کرمی و فلوئیدی از لحاظ قیمت چندان قابل بررسی نیست. چرا که معمولا حجم، برند تولید کننده و بسیاری از این موارد روی قیمت این محصولات تاثیرگذار می‌باشند؛ اما در اکثر مواقع کرم‌های ضد آفتاب را می‌توان با قیمت پایین‌تری نسبت به فلوئیدهای ضد آفتاب خریداری کرد.

تفاوت ضدافتاب کرمی و فلوئیدی

ضد آفتاب کرمی بهتر است یا فلوئیدی؟

حال که با تفاوت ضدآفتاب کرمی و فلوئیدی آشنا شدید، احتمالا برای شما این سوال مطرح شده که کدام یک از این ضد آفتاب‌ها بهتر هستند؟ واقعیت این است که ضدآفتاب کرمی و فلوئیدی هر دو دارای ویژگی‌های بسیار مثبتی هستند و از همه مهم‌تر می‌توانند به صورت فیزیکی یا شیمیایی از پوست در برابر نور خورشید محافظت کنند. بنابراین توصیه به استفاده از ضد آفتاب‌های کرمی و فلوئیدی بسیار زیاد است و پیشنهاد می‌کنیم که حداقل یکی از این ضدآفتاب‌ها را خریداری کنید.

برتری خاصی را نمی‌توان برای ضد آفتاب فلوئیدی یا کرمی عنوان کرد. هر دوی این محصولات می‌توانند به سلامت پوست کمک کنند؛ اما بسته به شرایط پوست هر فرد، باید ضد آفتاب مناسب نیز برای فرد انتخاب شود. افرادی که پوست چرب دارند و از باقی ماندن رد چربی و سنگینی روی پوست خودشان دل خوشی ندارند، می‌توانند فلوئید ضد آفتاب را انتخاب کنند.

تفاوت ضدافتاب کرمی و فلوئیدی

فلوئید و کرم ضد آفتاب مناسب کدام نوع پوست‌ها هستند؟

شاید در منابع مختلفی توضیح داده شده باشد که فلوئید ضد آفتاب مناسب پوست چرب و کرم ضد آفتاب مناسب پوست خشک است؛ اما این موضوع کاملا اشتباه بوده و یک تبلیغ است. به طور کلی، هر نوع ضد آفتاب و حتی کرم مرطوب کننده‌ای برای نوع پوست خاصی تولید می‌شود. اگرچه برخی از این محصولات دارای برچسب مناسب انواع پوست هستند، اما اگر نوع پوست شما مشخص است، می‌توانید از محصولاتی استفاده کنید که مناسب انواع پوست می‌باشند.

فلوئید و کرم ضد آفتاب هر دو بسته به ترکیباتی که دارند، می‌توانند برای انواع پوست حساس، جوشدار، چرب، خشک و … مورد استفاده قرار گیرند. فقط کافیست که در هنگام خرید این محصولات مراقبتی پوست به متناسب بودن هر کدام با نوع پوست خودتان توجه داشته باشید. چیزی که باعث شده بسیاری از افراد تصور کنند که فلوئید ضد آفتاب فقط مخصوص پوست‌های چرب است، این است که این نوع ضد آفتاب بدون چربی بوده و با بافت سبک خودش اجازه بسته شدن منافذ باز پوست را نمی‌دهد. به همین خاطر افرادی که پوست چرب دارند و در مناطق مرطوب و گرم مانند جنوب کشور زندگی می‌کنند، با استفاده از این محصول احساس چربی زیادی روی پوست خود ندارند.

شما می توانید برای تشخیص نوع پوستتان مقاله ” راهنمای کامل و گام به گام تشخیص نوع پوست” را مطالعه کنید.

سخن پایانی

طبق توضیحات داده شده در مورد تفاوت ضدآفتاب کرمی و فلوئیدی، هر دوی این محصولات می‌توانند برای مراقبت از پوست گزینه بسیار خوبی محسوب شوند؛ اما باید توجه داشت که این محصولات مراقبتی زمانی برای پوست مفید هستند که به صورت منظم، دقیق و اصولی استفاده شوند و همچنین کیفیت آن‌ها قابل قبول باشد. اورجینال و باکیفیت بودن ضد آفتاب کرمی و فلوئیدی می‌تواند به سلامت پوست کمک زیادی کند و باعث شادابی پوست شود. شما می‌توانید انواع کرم ضد آفتاب و فلوئیدی را از طریق سایت فروشگاه ارایشی و بهداشتی جانان با بهترین کیفیت خریداری کنید. سایر محصولات مراقبتی پوست و محصولات آرایشی با قیمت و کیفیت مناسب در این سایت موجود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *