دسته‌بندی نشده

میسلار واتر چیست و چه فوایدی دارد؟

میسلار واتر چیست و چه فوایدی دارد؟ ارایشی جانان

میسلار واتر چیست و چه فوایدی دارد؟

همه ما، باید روزانه صورت خود را با پاک‌کننده‌های مناسب بشوییم تا آلودگی‌های روی پوست صورت را از بین ببریم. برای این منظور، شاید جالب باشد که بدانید میسلار واتر چیست و چه فوایدی دارد؟

میسلارواتر، یک پاک‌کننده مراقبت از پوست است که با آب تصفیه شده، مرطوب‌کننده‌ها و سورفکتانت‌های ملایم ساخته شده است و می‌تواند به جذب ناپاکی‌های روی پوست صورت و پیشگیری از آکنه هم کمک کند.

اما با ادامه این مقاله از فروشگاه ارایشی و بهداشتی جانان همراه باشید تا آگاهی بیشتری در مورد این که میسلار واتر چیست و چه فوایدی دارد، به دست بیاورید.

میسلارواتر چیست؟

میسلارواتر (Micellar Water) که منشأ فرانسوی دارد، یک محصول مراقبت از پوست است که به حذف کثیفی‌ها و آرایش از روی پوست شما کمک می‌کند و در عین حال احساس طراوت و آبرسانی به پوستتان می‌دهد.

درواقع، میسلارواتر، یک محلول بسیار ملایم است و از فرمولاسیون حاوی میسل‌ها که مجموعه‌ای از مولکول‌های روغنی ریز هستند، تشکیل شده است. این همان علتی است که باعث شده است تا نام میسلارواتر را برای این محصول انتخاب کنند؛ چرا که غلظت ملایمی از صابون یا مولکول‌های شوینده در آب وجود دارد که اساساً مانند حباب‌های میکروسکوپی کوچک شناور در آب هستند و با چشم قابل مشاهده نیستند. به همین علت این محلول بیشتر شبیه به آب است.

برخلاف محلول‌های پاک‌کننده دیگر مثل شیر پاک کن، میسلارواتر بعد از استفاده، نیازی به شستشو ندارد و برای انواع پوست قابل استفاده است. همچنین، این محلول، چربی پوست شما را از بین نمی‌برد و حاوی مواد شیمیایی مضر یا الکل نیست و حتی برای افرادی که پوست حساسی دارند هم گزینه مناسبی است.

بنابراین، میسلار واتر را به راحتی می‌توانید به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید؛ اما مهم است که به یاد داشته باشید که این محصول قرار نیست مشکلات پوستی شما را برطرف کند.

بنابراین، اگر خشکی، خطوط ریز، چین و چروک یا پوست بسیار چربی دارید، بهتر است از محصولات تخصصی دیگر برای بهبود این موارد استفاده کنید.

اما در ادامه این مقاله از میسلار واتر چیست و چه فوایدی دارد، می‌خواهیم به تفاوت میسلارواتر و تونر (Toner) بپردازیم.

میسلارواتر چه تفاوتی با تونر دارد؟

تفاوت تونر و میسلار واتر چیست

قبل از این که بخواهیم بیشتر در مورد میسلار واتر چیست و چه فوایدی دارد، صحبت کنیم، لازم است تا با تفاوت‌های میسلارواتر و تونر آشنا شوید.

خیلی از افراد در تشخیص کاربردها و ویژگی‌های میسلارواتر و تونر دچار اشتباه می‌شوند و تفاوت‌های این دو محصول مراقبتی پوست را نمی‌دانند؛ بنابراین، در این بخش می‌خواهیم تفاوت‌هایی که میسلارواتر با تونر دارد را برای شما بیان کنیم.

تونرهای صورت به عنوان محلول‌های پاک‌کننده‌ای هستند که می‌توان از آن‌ها بعد از شستن صورت و قبل از استفاده از هرگونه کرم‌های مرطوب‌کننده یا سرمه‌ای صورت استفاده کرد. این در حالی است که از میسلارواترها به عنوان روتین مراقبتی برای پاک کردن آرایش صورت یا زیر چشم و سایر آلودگی‌های پوست قبل از شستشوی صورت استفاده می‌شود.

کاربرد تونرها به طور معمول می‌توانیم بگوییم برای خلاص شدن از چربی‌های اضافی و هرگونه آلودگی یا آرایش باقی مانده بر روی پوست، بعد از شستن صورت است و PH پوست را تنظیم و همین‌طور منافذ باز پوست را جمع می‌کند؛ با این حال، نسل‌های جدید تونرها، بیشتر بر روی آبرسانی پوست تمرکز می‌کنند و کمتر برای پاکسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ماده اولیه بسیاری از تونرها مانند میسلارواتر، آب است و تنها تفاوت آن با میسلارواتر در ترکیبات اضافه شده به این محصولات مراقبتی و آرایشی است؛ محلول‌های تونر بدون میسل‌های صابونی بوده و حاوی ترکیباتی مثل گلیسیرین، آنتی‌اکسیدان‌ها و غلظت کمی از آلفا یا بتا هیدروکسی اسید برای کاربردهای ضد پیری و ضد آکنه یا مرطوب‌کننده است.

بنابراین، با توجه به مواردی که در این مقاله از میسلار واتر چیست و چه فوایدی دارد بیان کردیم، شما می‌توانید با میسلارواتر ابتدا پوست صورت خود را از آرایش و کثیفی‌ها پاک و تمیز کنید؛ سپس، بعد از شستن صورت خود از تونر برای آماده‌سازی نهایی سطح پوستتان استفاده کنید.

مزایا و فواید میسلار واتر چیست؟

فواید میسلارواتر چیست

تا اینجای مطلب تا حدودی با این که میسلار واتر چیست و چه فوایدی دارد آشنا شدید.

درواقع، میسلارواتر علاوه بر پاک کردن آرایش، کثیفی و چربی‌های روی پوست صورت شما، مزایای دیگری هم دارد که در اینجا به برخی از این فواید میسلارواتر اشاره می‌کنیم.

1. چربی طبیعی پوست را از بین نمی‌برد

با استفاده از پاک‌کننده‌های ملایم میسلار واتر، چربی پوست شما از بین نمی‌رود و پوستتان خشک و کشیده نمی‌شود. همچنین، بعضی از فرمولاسیون‌های به کار رفته در میسلارواتر، حاوی گلیسیرین هستند که می‌توانند به آبرسانی و مرطوب شدن پوست صورتتان کمک کنند؛ اما این به آن معنا نیست که میسلارواترها می‌توانند کار آبرسان را انجام دهند؛ بنابراین، همچنان باید کرم یا مرطوب‌کننده صورت خود را روزانه استفاده کنید.

2. پوست را شفاف نگه می‌دارد

برای افرادی که پوست چربی دارند، پاک‌کننده‌ها و سایر محصولات لایه‌بردار می‌توانند احتمال بسته شدن منافذ پوست و آکنه را بیشتر کنند.

در این مورد، میسلارواتر می‌تواند راه‌حل خوبی برای این افراد که پوست چربی دارند باشد و به روتین مراقبت از پوستی آن‌ها اضافه شود؛ چرا که این محلول پاک‌کننده، فرمولاسیون ملایمی دارد و در عین حال که به تمیز نگه داشتن پوست شما بدون خشک شدن بیش از حد آن کمک می‌کند، در صورت استفاده صحیح، باعث شفاف شدن پوست صورت هم می‌شود.

3. برای انواع پوست مناسب است

همان‌طور که در ابتدای مقاله میسلار واتر چیست و چه فوایدی دارد بیان کردیم، از آنجایی که میسلارواتر، خاصیت پاک‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی ملایمی دارد و چربی زیادی از سطح پوست را از بین نمی‌برد، برای انواع پوست خشک، حساس، نرمال، مختلط و چرب، گزینه مناسبی است.

بنابراین، اگر حتی به بیماری‌های پوستی درماتیت آتوپیک، روزاسه یا درماتیت تماسی آلرژیک هم دچار شده‌اید، استفاده از میسلارواتر به دلیل این که حاوی هیچ ماده شیمیایی یا الکل نیست که بتواند پوست را تحریک کند، می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

4. بهترین پاک‌کننده آرایشی است

میسلار واتر به عنوان بهترین پاک‌کننده آرایشی شناخته می‌شود که می‌تواند به راحتی آرایش صورت و اطراف چشمانتان را بدون ایجاد احساس ناراحتی در شما پاک کند و آلودگی‌های باقی مانده روی سطح پوستتان را از بین ببرد.

5. به آبرسانی و رطوبت پوست کمک می‌کند

میسلار واتر به سبب ترکیبات گلیسیرینی که در آن وجود دارد، برای سلامت پوست بهترین است و می‌تواند به مرطوب نگه داشتن و آبرسانی پوست کمک کند.

6. به پیشگیری و بهبود آکنه کمک می‌کند

آکنه، زمانی ایجاد می‌شود که منافذ پوست با چربی یا گرد و غبار مسدود شوند. این عامل باعث تحریک و التهابات پوستی شده و در نتیجه تورم و قرمزی در سطح پوست ایجاد می‌کند.

در حال حاضر، مطالعات زیادی برای بررسی خواص میسلارواتر در درمان آکنه انجام نشده است. با این حال، اثر پاک‌کنندگی میسلارواتر در از بین بردن چربی و گرد و غبار روی سطح پوست می‌تواند به پیشگیری و بهبود لک و جوش‌های صورت شما کمک کند.

7. جمع و جور و قابل حمل است

میسلارواتر علاوه بر مزایای مختلفی که برای آن برشمردیم، از نظر قابلیت حمل و کوچک بودن حجمش هم بسیار مطلوب است. به دلیل این که میسلارواترها می‌توانند به عنوان یک پاک‌کننده کامل آرایشی بدون حتی استفاده از تونر عمل کنند؛ بنابراین، نیاز به سایر محصولات مراقبت از پوست را کم می‌کنند و این به نوبه خود می‌تواند از به هم ریختگی میز یا کیف آرایشی شما جلوگیری کند.

چگونه از میسلارواتر استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از میسلارواتر چیست

در بخش‌های قبلی به طور کامل به موضوع میسلار واتر چیست و چه فوایدی دارد، پرداختیم. در ادامه، می‌خواهیم شما را با نحوه استفاده از میسلارواتر آشنا کنیم.

دو راه برای استفاده از میسلارواتر پیشنهاد می‌شود که می‌توانید از یکی از این روش‌ها برای پاکسازی پوست خود استفاده کنید.

  • روش اول: در این روش شما می‌توانید به راحتی مقداری از میسلارواتر را بر روی انگشتان دست خود قرار دهید و آن را به آرامی بر روی صورت خود با حرکات دورانی ماساژ دهید. ضمناً، بعد از استفاده از میسلارواتر نیازی به آبکشی ندارید.
  • روش دوم: در این روش برای از بین بردن هرگونه آلودگی و سلول‌های مرده پوست یا هر گونه محصولات آرایشی که بر روی صورت خود استفاده کردید، می‌توانید از کمی میسلارواتر بر روی یک تکه پنبه یا پدهای آرایشی که در داروخانه‌ها موجودند، استفاده کنید. سپس پد آغشته به میسلارواتر را به آرامی بر روی پوست صورت خود از داخل به سمت بیرون پوست مالش دهید تا زمانی که لکه جدیدی بر روی پدتان ظاهر نشود.
  • پاک کردن آرایش چشم‌ها: میسلارواتر از موادی ساخته شده است که برای حساس‌ترین بخش‌های پوست هم به اندازه کافی ملایم است؛ بنابراین لازم نیست در هنگام پاک کردن آرایش چشم خود نگران تحریک‌پذیری یا آسیب دیدن پوست اطراف چشمتان باشید.

پس برای پاک کردن آرایش چشم‌های خود، ابتدا چشمانتان را ببندید. سپس پد آغشته به میسلارواتر را بر روی پلک خود قرار دهید و فشار دهید و برای مدتی، پد را به همان حالت نگه دارید تا میسل‌های موجود در محلول پاک‌کننده، بتوانند مانند آهن‌ربا، آلودگی‌های اطراف چشمانتان را به خود جذب کنند.

با انجام این کار، شما می‌توانید معجزه پاک‌کنندگی میسلارواتر را بر روی پوست خود ببینید؛ چرا که میسلار واتر قدرت بالایی در تمیز کردن صورت دارد و به دلیل این که حاوی مواد شوینده ملایم است، می‌تواند بیشتر آرایش و برخی از مواد آرایشی ضد آب را پاک کند؛ اما همه نوع آرایشی را پاک نمی‌کند؛ بنابراین، اگر از میکاپ تخصصی مانند گریم صحنه‌ای یا حتی بعضی از لوازم آرایشی ضد آب مانند ریمل استفاده می‌کنید، ممکن است مقداری از گریم و آرایش بر روی صورت شما باقی بماند.

فاکتورهای کلیدی در انتخاب میسلار واتر چیست؟

وقتی نوبت به انتخاب بهترین میسلارواتر به عنوان پاک‌کننده آرایشی صورت می‌رسد، چندین فاکتور مهم وجود دارند که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. پس با ادامه مقاله میسلار واتر چیست و چه فوایدی دارد همراه شوید.

  • اول از همه، مهم است که به دنبال پاک‌کننده‌هایی باشید که فقط از مواد طبیعی و ارگانیک در تولید آن‌ها استفاده شده است. این به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که پوست شما در معرض هیچ گونه مواد شیمیایی مضر یا ترکیبات مصنوعی که می‌تواند باعث تحریک پوستتان شود، قرار نمی‌گیرد.
  • در مرحله دوم، به دنبال میسلارواترهایی باشید که به طور خاص برای نوع پوست شما تولید شده‌اند. این یعنی اگر شما پوست خشک یا حساسی دارید، بهتر است فرمولاسیونی را که آبرسانی بیشتری دارد برای خود انتخاب کنید تا به تغذیه و محافظت از پوست شما کمک کند.همچنین، در مورد پوست‌های چرب یا مستعد آکنه، سعی کنید میسلارواتری با خاصیت جذب چربی و مخصوص پوست چرب انتخاب کنید تا بتواند به کم شدن جوش‌های پوستتان کمک کند.
  • در نهایت، مهم است که در نظر بگیرید چه نتایجی را از میسلارواتر انتظار دارید. اگر به دنبال محصولی هستید که بتواند به سرعت و به طور مؤثر آرایش صورت شما را پاک کند، میسلار واتر با سورفکتانت‌های بیشتر را انتخاب کنید که می‌تواند به پاک کردن لوازم آرایشی ضد آب هم کمک کند.
  • از طرف دیگر، اگر می‌خواهید محصولی با خواص ملایم‌تر بر روی پوستتان امتحان کنید، میسلارواتر با عصاره‌های گیاهی تسکین‌دهنده را انتخاب کنید که می‌تواند به حفظ رطوبت و ایجاد احساس نرمی در پوست شما کمک کند.

    با در نظر گرفتن این عوامل که در مقاله میسلار واتر چیست و چه فوایدی دارد اشاره کردیم، می‌توانید مطمئن شوید که بهترین میسلارواتر متناسب با نوع پوست، انتظارات و نیازهای خود پیدا می‌کنید و از نتایج شگفت‌انگیز آن برای تمیزتر و سالم‌تر شدن پوست خود لذت می‌برید.

    جمع‌بندی

    همان‌طور که در این مقاله از میسلار واتر چیست و چه فوایدی دارد متوجه شدید، میسلارواتر، نوعی پاک‌کننده ملایم و در عین حال مؤثر برای پاکسازی آلودگی از روی صورت و پاک کردن آرایش است که جنبه آبرسانی به پوست هم دارد. همچنین، گلیسیرین موجود در آن به کاهش آکنه و درمان سوزش و التهاب پوست کمک می‌کند.

    پاک‌کننده‌های معمولی در مقایسه با میسلارواتر می‌توانند مقداری چربی پوست را از بین ببرند و مواد شیمیایی بر روی سطح پوست باقی بگذارند و در نهایت باعث خشکی، تحریک و قرمزی پوست شوند؛ اما میسلار واتر از پوست شما محافظت می‌کند و آن را از آلودگی و هر گونه کثیفی بدون از بین بردن چربی پوست و اثرات منفی دیگر پاک می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *