محصولات ارایشی

فرق برنزر و کانتور چیست؟ + نحوه و زمان استفاده از این دو محصول

فرق برنزر و کانتور چیست؟

اگر در زمینه آرایش و آرایش کردن تخصص کافی نداشته باشید، ممکن است در میان دنیایی از محصولات تولیدی در صنایع آرایشی و بهداشتی برای انتخاب یکی از لوازم آرایشی دچار سردرگمی شوید. برنزر و کانتور، دو نمونه از لوازم آرایشی هستند که می‌توانند برای زیباسازی صورت و زاویه‌سازی آن مورد استفاده قرار گیرند. با این حال کاربرد این دو محصول با هم متفاوت بوده و باید قبل از استفاده از آن‌ها بدانید که فرق برنزر و کانتور چیست؟ در ادامه این مقاله قصد داریم ضمن معرفی برنزر و کانتور، در مورد تفاوت‌های این دو محصول نیز اطلاعات لازم را به شما بدهیم.

برنزر چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد فرق برنزر و کانتور چیست به شما توضیحات لازم را بدهیم، در ابتدا باید این دو محصول را به شما معرفی کنیم. برنزر یکی از محصولات آرایشی است که همانطور که از نامش مشخص است، برای برنزه کردن پوست بدون نیاز به آفتاب گرفتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. برنزر نه تنها زیبایی صورت و چهره شما را چندین برابر می‌کند، بلکه می‌تواند ظاهر آفتاب گرفته نیز به پوست شما بدهد.

برنزر در فرم‌های مختلفی از جمله پودر، اسپری، لوسیون، کرم، ژل و … در بازار موجود است که می‌توانید بر اساس سلیقه و نحوه آرایش کردن خودتان، هر کدام از این محصولات را انتخاب کنید. رنگ برنزرها معمولا طلایی یا نارنجی رنگ بوده و نسبت به سایر محصولات آرایشی دارای مشخصات متفاوتی نیز هست.تفاوت برنزر و کانتور چیست

کانتور چیست؟

کانتور یکی از انواع لوازم آرایشی محبوب است که معمولا برای گریم صورت و چهره مورد استفاده قرار می‌گیرد. کانتور زیبایی صورت و چهره شما را چندین برابر می‌کند. به شرطی که آن را به صورت تخصصی و در محل‌هایی که نیاز است، مورد استفاده قرار دهید. هدف استفاده از کانتورها، زاویه دادن به صورت است. در واقع این محصولات به دلیل داشتن رنگ تیره، باعث فرورفتگی در بخش‌های خاصی از صورت می‌شوند و در بخش‌های دیگر صورت نیز زاویه ایجاد می‌کنند.

معمولا کانتور را برای حجیم‌تر کردن گونه‌ها، کوچک کردن بینی، زاویه دادن به چانه و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. کانتور به شکل پودر، کرم و استیکی تولید می‌شود که هر یک از افراد می‌توانند بر اساس نیاز خودشان، از این لوازم آرایشی که رنگ‌بندی تیره‌ای دارند استفاده نمایند.

فرق برنزر و کانتور چیست؟

انتخاب لوازم آرایشی مناسب برای گریم کردن صورت و زیباسازی آن، راز اصلی افراد حرفه‌ای در حوزه میکاپ است. اگر شما هم می‌خواهید در این زمینه فعالیت حرفه‌ای داشته باشید، کافیست که لوازم آرایشی مناسبی را انتخاب کنید و علاوه بر آن با تفاوت‌های محصولات مختلف آرایشی آشنا شوید.

کانتور و برنزر هر دو رنگ تیره‌ای دارند و ممکن است کارایی آن‌ها با یکدیگر اشتباه گرفته شود؛ اما اگر بدانید فرق برنزر و کانتور چیست؟ می‌توانید با دقت بیشتری این لوازم آرایشی را برای آرایش چهره خودتان و یا دیگران انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید تا شما را با تفاوت برنز و کانتور آشنا کنیم.

پالت کانتور پودر رولوشن اولترا پرو اچ دی

· رنگ‌بندی

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های میان برنزر و کانتور، رنگ این دو محصول است. رنگ برنزر باید پس از زدن روی پوست به شکل آفتاب سوخته در بیاید. به همین خاطر معمولا تناژ رنگی برنزرها شامل طلایی و نارنجی هستند که روی پوست جلوه آفتاب سوخته ایجاد می‌کنند. بنابراین، رنگ برنزر روی پوست می‌تواند تاثیر زیادی روی زیبایی آن داشته باشد و کاملا نمایان است. برخلاف آن رنگ کانتور باید به صورت طبیعی روی پوست باقی بماند تا جلوه بدی روی پوست ایجاد نکند.

· جلوه مات و براق

یکی دیگر از تفاوت‌های برنزر و کانتور جلوه‌ای است که این لوازم آرایشی روی پوست ایجاد می‌کنند. برنزر در دو مدل مات و براق در بازار موجود است که هر یک از افراد می‌توانند بر اساس سلیقه شخصی خودشان هر کدام از این محصولات را سفارش دهند و زیبایی پوست برنزه شده خودشان را چندین برابر کنند؛ اما کانتور فقط دارای جلوه مات بوده و امکان سفارش آن به‌صورت براق وجود ندارد. چرا که در نهایت کانتور باید روی پوست جلوه طبیعی داشته و نمای براق پوست می‌تواند روی آن تاثیر منفی بگذارد.

· کاربرد

اگر می‌خواهید بدانید مهم‌ترین فرق برنزر و کانتور چیست؟ باید در مورد تفاوت کاربردهای این دو محصول بدانید. برنزرها برای گرم شدن رنگ پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصولات به پوست‌های رنگ پریده و بسیار روشن رنگ می‌دهند و زیبایی آن‌ها را چندین برابر خواهند کرد. ولی کانتور با هدف ایجاد پستی و بلندی و زاویه در صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، هدف استفاده از برنزر، برنزه کردن صورت و هدف استفاده از کانتور، زاویه‌سازی و فرم‌دهی به صورت است.

· محل استفاده

یکی دیگر از مواردی که حتما باید در مورد تفاوت برنزر و کانتور به آن توجه داشته باشید، تفاوت این دو محصول در محل استفاده است. برنزرها بیشتر روی گونه‌ها، بینی، امتداد خط فک، بخشی از شقیقه و چانه ورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما کانتور را می‌توان در زیر گونه، غبغب، پیشانی و تیغه بینی مورد استفاده قرار داد. محل استفاده از برنزر و کانتور کاملا با هم متفاوت است و باید با شناخت این موارد، بهترین محل را برای استفاده از این محصولات در نظر بگیرید.

·  زمان استفاده در آرایش

علاوه بر محل استفاده کانتور و برنزر که با هم متفاوت‌اند، نحوه استفاده این دو محصول نیز با هم متفاوت هستند. بهترین زمان استفاده از کانتور قبل و یا بعد از زدن کرم پودر است. یعنی می‌توانید قبل از اینکه آرایش خودتان را کامل کنید نیز از برنزر استفاده نمایید؛ اما کانتور در آخرین مرحله میکاپ و قبل از اینکه فیکساتور را مورد استفاده قرار دهید، استفاده می‌شود.

فرق برنزر و کانتور چیست؟ کدام محصول بهتر است؟

نحوه استفاده از برنزر

حال که متوجه شدید فرق برنزر و کانتور چیست؟ باید به دنبال روش‌های صحیح برای استفاده از کانتور و برنزر باشید. برنزر یک محصول تیره‌رنگ به فرم‌های متفاوت بوده که می‌توانید بر اساس تکنیک‌های متفاوتی از آن استفاده کنید. معمولا برنزر را روی بخش‌هایی از صورت که نور خورشید به صورت طبیعی به آن‌ها می‌تابد، مورد استفاده قرار می‌دهند. استخوان پیشانی، پل بینی و گونه‌ها چند بخش مهم در صورت هستند که می‌توانید با کمک برنزر آن‌ها را زیباتر کنید. برای این دقیق‌تر با نحوه مصرف برنزر آشنا شوید، با ما همراه باشید.

  • آماده سازی پوست: اولین مرحله برای استفاده از برنزر، آماده سازی پوست است. در این مرحله شما باید صورت خودتان را با یک پاک کننده ملایم بشویید تا کاملا تمیز شود. سپس از یک تونر و مرطوب کننده برای تنظیم اسیدیته پوست خودتان استفاده کنید. در صورت نیاز می‌توانید پس از جذب شدن مرطوب کننده، از پرایمر مورد نیاز خود نیز استفاده نمایید.
  • انجام آرایش پایه: بسته به اینکه چه روتینی برای انجام آرایش پایه خودتان دارید، ابتدا می‌بایست آرایش پایه خود را انجام دهید. برای این کار نیاز به یک براش یا اسفنج برای پخش کردن کرم پودر روی صورت خودتان دارید. در صورت نیاز می‌توانید از کانسیلر برای حذف کردن لکه‌های تیره روی پوست استفاده کنید. سپس با براش مقداری پودر فیکس کننده را روی پوست بزنید تا از تکه تکه شدن برنزر پس از استفاده جلوگیری کنید.
  • استفاده از برنزر: در مرحله آخر، می‌بایست برنزر را برای حفظ زیبایی صورت خودتان و تکمیل میکاپ استفاده کنید. اگر مبتدی هستید، بهترین برنزر برای شما برنزر پودری است که هم استفاده از آن راحت است، هم تاثیر زیادی روی زیبایی پوست شما می‌گذارد. از یک براش مناسب برای پخش کردن برنزر روی نقاط بالایی صورت استفاده کنید. براش را در حرکت C شکل روی استخوان گونه‌ها به سمت شقیقه‌ها بکشید. می‌توانید خط فک‌تان را نیز تیره کنید تا ظاهر شما طبیعی به‌نظر برسد.
  • استفاده از هایلایتر و رژ گونه: برای اینکه برجستگی روی گونه و صورت شما افزایش پیدا کند، می‌توانید از هایلایتر و رژ گونه استفاده کنید. هایلایتر را روی گونه‌های خودتان بکشید و اجازه دهید گونه‌های شما حجم بگیرند. سپس می‌توانید برای جذاب‌تر کردن صورت خودتان، مقداری رژ گونه نیز به سیب و برجستگی گونه‌های خودتان بزنید.

برنزر صورت Mega Bronzer 01 Cool رنگ قهوه ای رولوشن Revolution

نحوه استفاده از کانتور

کانتور یک محصول خاص برای زاویه دادن به صورت است که باید حتما نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید تا بتوانید به درستی از آن استفاده نمایید. ترتیب آرایش کردن با کانتور صورت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و باید حتما بر اساس نیاز خودتان از کانتورهای تیره رنگ برای ایجاد ظاهر طبیعی روی صورت خودتان استفاده نمایید. در ادامه مراحل استفاده از کانتور را به شما توضیح می‌دهیم.

نکته مهمی که باید قبل از توضیح استفاده از کانتور به شما بگوییم، این است که کانتورینگ برای افراد مبتدی باید با رنگ کمرنگ انجام شود. یعنی در ابتدا یک لایه کوچک از کانتور را روی صورت بزنید و اگر احساس کردید که رنگ آن کم است، دوباره از کانتور استفاده نمایید.

  • انجام آرایش پایه: مانند استفاده از برنزر، در ابتدا باید برای کشیدن کانتور روی صورت خودتان از پرایمر و کرم پودر استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از یک پرایمر مات روی پوست خودتان استفاده کنید تا ظاهر پوست شما براق نشود. سپس می‌توانید از یک کرم پودر برای صاف کردن صورت خودتان استفاده کنید. از یک پودر فیکس کننده برای فیکس و خشک کردن آرایش خودتان استفاده نمایید.
  • استفاده از کانتور در پیشانی: در این مرحله لازم است که کانتور مناسب را روی پیشانی بکشید. بهتر است که در اولین مرحله کانتور روی پیشانی زده شود تا بتوان مراحل بعدی کانتور زدن روی صورت را انجام داد. در ابتدا می‌بایست یک خط کوچک در امتداد موها به سمت پشت بکشید. سپس قسمت بیرونی نیم کره پیشانی را کانتور بزنید. برای اینکه کانتور طبیعی و جذاب به نظر برسد، باید با رنگ طبیعی هایلایت روی صورت پخش شود تا ظاهر صورت شما جذاب گردد.
  • استفاده از کانتور در فک و استخوان گونه: پس از اینکه کانتور را روی پیشانی خودتان زدید، نوبت به استفاده از کانتور روی فک و استخوان گونه می‌رسد. بهتر است که گونه‌های خودتان را بمکید تا استخوان گونه نمایان شود. سپس کانتور را روی خطوط نمایان شده بکشید. حال با کمک ابزارهای موجود کانتور کشیده شده را با رنگ پوست خودتان ترکیب کنید تا استخوان هی گونه شما برجستگی لازم را داشته باشد.
  • استفاده از کانتور روی بینی: این مرحله مهم برای استفاده از کانتور را فراموش نکنید. اگر می‌خواهید فرم بینی زیبایی داشته باشید، حتما باید مراحل کانتور بینی را به صورت اصولی انجام دهید. برای این کار ابتدا می‌بایست خطوط مختلفی را در اطراف بینی بکشید و روی بینی را هایلایت کنید. با کمک یک پد آرایشی اسفنجی می‌توانید رنگ‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید. فرم بینی شما فوق العاده جذاب و باریک خواهد شد.
  • استفاده از هایلایتر: پس از اتمام استفاده از کانتور، نوبت به استفاده از هایلایتر می‌رسد. برای این کار می‌بایست هایلایتر را به صورت اصولی روی آرایش خودتان استفاده کنید تا ظاهر صورت شما طبیعی به نظر برسد.

برنزر بهتر است یا کانتور؟

حال که با نحوه استفاده و تفاوت برنزر و کانتور آشنا شدید، شاید برای شما این سوال مطرح شود که برنزر بهتر است یا کانتور؟ در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که برنزر و کانتور هر دو دارای کاربردهای متنوعی هستند و نیازی نیست که آن‌ها را به جای هم مورد استفاده قرار دهید. حتی می‌توانید در صورت استفاده از کانتور، از مقداری برنزر نیز برای رنگ دادن به صورت نیز استفاده نمایید.

البته اگر هدف شما از آرایش کردن، زاویه دادن به صورت و فرم دهی به آن است، می‌توانید کانتور را برای این کار انتخاب کنید. ولی اگر هدف شما رنگ دادن به صورت و تیره کردن آن است، بهترین انتخاب همان برنزرهای باکیفیتی هستند که جلوه‌ای مات و براق دارند و می‌توانند زیبایی صورت شما را چندین برابر کنند. در هر صورت برای خرید هر یک از این لوازم آرایشی باید به کیفیت آن‌ها توجه داشته باشید تا خیالتان از بابت عدم آسیب آن‌ها به پوست و صورت‌تان راحت باشد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به سوال اصلی کاربران، یعنی فرق برنزر و کانتور چیست؟ پاسخ بدهیم. کانتور و برنزر هر دو رنگ تیره‌ای دارند و البته زیبایی آن‌ها روی صورت شما بستگی به نحوه استفاده و میزان حرفه‌ای بودن شما دارد. اگر می‌خواهید صورت جذاب، زیبا و برنزه‌ای داشته باشید، برنزر گزینه خوبی برای شما است. ولی اگر هدفتان زاویه دار کردن صورت است، می‌توانید از کانتور استفاده کنید.

همه این محصولات باید کیفیت بالایی داشته باشند تا بتوانند تاثیر خوبی روی صورت و زیبایی چهره داشته باشند. بنابراین، باید در هنگام خرید کانتور و برنزر، به سراغ فروشگاه اینترنتی جانان بروید. این فروشگاه مرجع فروش انواع لوازم آرایشی اورجینال با بهترین کیفیت است. کافیست که بر اساس نیاز خودتان برنزر یا کانتور مورد نیاز را از طریق این سایت تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *