مراقبت از پوست, مراقبت از دور چشم

علت چروک دور چشم و نحوه مراقبت از آن

علت چروک دور چشم و نحوه مراقبت از آن

چین و چروک‌هایی که در اطراف چشم به وجود می‌آیند، رفته رفته زیبایی چهره شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. پوست اطراف چشم بسیار نازک و انعطاف‌پذیر است. به همین خاطر مراقبت از این ناحیه از پوست به اندازه‌ای حائز اهمیت است که نمی‌توان بدون توجه به آن، روتین روزانه پوستی را انجام داد.

بسیاری از شما بانوان عزیز به دنبال پیدا کردن علت چروک دور چشم و نحوه مراقبت از آن هستید. خوشبختانه با وجود روش‌های مناسبی که برای مراقبت از پوست اطراف چشم وجود دارد، شما می‌توانید چشم‌هایی زیبا و گیرا در طول سالیان دراز داشته باشید؛ اما قبل از اینکه بخواهیم در مورد نحوه مراقبت از پوست اطراف چشم صحبت کنیم، اجازه دهید تا علت چروک دور چشم را به طور دقیق بررسی کنیم. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

تیم مشاوره فروشگاه آرایشی و بهداشتی جانان آماده است که بهترین محصولات را با توجه به نوع پوستتان به شما معرفی کند تا با استفاده از آن‌ها پوستی سالم و زیبا داشته باشید. برای گرفتن مشاوره می تونید با شماره 09101699865 در واتساپ و یا از طریق شبکه های اجتماعی ما که لینکشون پایین صفحه قرار داره با ما در ارتباط باشید، و یا از طریق ایکن واتساپ پایین صفحه پیامتون رو ارسال کنید.

علت چروک دور چشم و نحوه مراقبت از آن چیست؟

فقط کافیست که یک بار روبروی آینه بایستید و به چشم‌های خودتان نگاه کنید. زیبایی چشم‌های شما وابسته به عوامل مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به رنگ چشم، مژه‌های بلند و زیبا و داشتن ابروهای زیبا اشاره کرد؛ اما حتی اگر زیباترین رنگ چشم را داشته باشید، ولی دور چشم‌های شما پر از چین و چروک شده باشند، از چشم‌های خودتان راضی نیستید.

واقعیت این است که چروک‌های به وجود آمده در اطراف چشم می‌توانند تاثیر زیادی روی زیبایی چهره شما داشته باشند؛ اما نباید زیاد هم روی این موضوع حساس باشید. چون در اثر گذر زمان و افزایش سن، تغییرات زیادی در ساختار پوست شما به وجود می‌آیند که از جمله آن‌ها می‌توان به تغییر در ساختار کلاژن و الاستین اشاره کرد. بنابراین، پیری پوست یک روند طبیعی است که نه تنها شما، بلکه همه مردم نمی‌توانند برای کنترل آن کاری انجام دهند.

با این حال در نظر گرفتن علت چروک دور چشم و نحوه مراقبت از آن، می‌تواند به افراد کمک کند تا این روند پیری پوست را کندتر نمایند. به همین خاطر در ادامه مقاله به دلایلی که باعث افزایش احتمال چروک در دور چشم‌ها می‌شوند، اشاره می‌کنیم:

· نازک بودن پوست زیر چشم

یکی از علت‌های چروک دور چشم که برای همه افراد یکسان است، نازک بودن پوست زیر چشم است. پوست زیر چشم نسبت به پوست بخش‌های دیگر صورت دارای بافت نازک‌تری است. این موضوع می‌تواند حساسیت پوست این ناحیه را افزایش دهد و باعث بروز مشکلات مختلفی شود که یکی از آن‌ها بروز چین و چروک در پوست اطراف چشم است.

· حرکات صورت

همانطور که اشاره کردیم، پوست دور چشم شما بسیار انعطاف‌پذیر و نازک است. پس هر زمانی که به آن فشار بیاورید، دچار تغییر شکل می‌شود و ممکن است این تغییر شکل تا آخر روی پوست شما باقی بماند. بنابراین، افرادی که مدام صورت خودشان را با خندیدن، اخم کردن، بالا بردن ابرو و … شکل می‌دهند، باید منتظر چروک‌های دور چشم باشند؛ چون عمدتا این موضوع تاثیر زیادی روی زیبایی چهره خواهد داشت.

· ورزش نکردن

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند باعث چروک شدن دور چشم شود، ورزش نکردن است. شاید برای شما این سوال مطرح شود که ورزش نکردن چه ربطی به چین و چروک‌های دور چشم دارد؟ زمانی که شما ورزش می‌کنید، پوست خودتان را سفت‌تر می‌کنید و عضلات قوی‌تر و محکم‌تری خواهید داشت. بنابراین، علت چروک دور چشم و نحوه مراقبت از آن برای شمایی که هیچ فعالیت بدنی ندارید، بسیار ساده است. اگر بتوانید روزانه ورزش کنید، این مشکل نیز از بین خواهد رفت و می‌توانید چشمانی زیبا و گیرا داشته باشید. حتی می‌توانید از تمرین‌های ورزشی مخصوص صورت برای تقویت عضلات دور چشم‌های خودتان استفاده کنید.

· عادات غذایی نادرست

علت چروک دور چشم و نحوه مراقبت از آن برای افرادی که هر روز عادت به خوردن غذاهای آماده دارند، بسیار ناراحت‌کننده است! تعجب نکنید، نوع خوراکی‌هایی که در طول‌روز مصرف می‌کنید، تاثیر زیادی روی زیبایی چهره شما دارند و حتی ممکن است باعث پیرتر شدن پوست شما شوند. بنابراین، سعی کنید که از خوراکی‌های حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین‌های مفید استفاده کنید تا از چروک دور چشم جلوگیری کنید.

· مصرف دخانیات و الکل

الکل، دخانیات و سیگار کشیدن می‌توانند دلایلی برای بروز چروک دور چشم باشند. مصرف دخانیات و الکل، نه تنها روی زیبایی چهره شما تاثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند باعث کاهش کیفیت پوست شما نیز شود. به همین خاطر، اگر دوست دارید چهره‌ای جذاب و خاص داشته باشید؛ بهتر است که از همین حالا مصرف دخانیات را کنار بگذارید. در غیر این صورت هر اتفاقی که در چهره و پوست شما بیفتد، تقصیر خودتان است.

· داشتن استرس و اضطراب

استرس و اضطراب رادیکال‌های آزادی را در پوست شما فعال می‌کنند که به صورت مستقیم روی پیری زودرس پوست شما موثر هستند. اگر می‌خواهید از بروز چروک دور چشم جلوگیری کنید، باید به زندگی خودتان آرامش بیشتری بدهید. کار سختی نیست، بهتر است که کمی از کارهای پر تنش خودتان بکاهید و به کارهای آرامش بخش برسید. معمولا افرادی که دچار افسردگی و استرس شدید هستند، پوست ناسالم و بی‌کیفیتی دارند.

· قرار گرفتن در معرض آفتاب

حتی اگر از بهترین ضد آفتاب‌های دنیا هم استفاده کنید، باز هم ممکن است در حین قرار گرفتن در معرض آفتاب دچار چین و چروک‌های دور چشم شوید؛ اما چطور؟ خودتان را تصور کنید که در حال نگاه کردن به آسمان پر از آفتاب هستید. اولین کاری که انجام می‌دهید، چیست؟ قطعات کوچک کردن و ریز کردن چشمان خودتان است که باعث چروک افتادن زیر چشم‌های شما می‌شود. اگر عادت دارید که هر روز در معرض آفتاب باشید، بهتر است که از عینک‌های آفتابی استفاده کنید. در این صورت کم کم عادت ریز کردن چشمانتان در هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب از بین می‌رود.

· کاهش وزن بیش از حد

علت چروک دور چشم و نحوه مراقبت از آن برای افرادی که به تازگی وزن زیادی را کم کرده‌اند، کمی خاص و متفاوت است. در واقع کاهش وزن شدید می‌تواند باعث شل شدن پوست شود و کیفیت آن را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، اگر به تازگی کاهش وزن شدید داشته‌اید، بروز این مشکل طبیعی است و نیازی نیست که نگران باشید. ممکن است در اثر افزایش وزن، این مشکل به مرور زمان از بین برود.

· استفاده بیش از حد از موبایل

نور و اشعه موبایل می‌تواند تاثیر بسیار بدی روی زیبایی پوست و چهره شما داشته باشد. بنابراین، استفاده بیش از حد از موبایل نه تنها به شما توصیه نمی‌شود، بلکه توصیه می‌کنیم برای خودتان قانون بگذارید و استفاده از نمایشگرها را محدود کنید. افرادی که هر روز از موبایل استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض چین و چروک‌های دور چشم نسبت به افراد دیگر هستند.

· عدم مراقبت از پوست به صورت مداوم

پوست مانند دیگر ارگان‌های بدن شما نیاز به مراقبت دارد. اگر روتین پوستی مناسبی نداشته باشید، هر روز از محصولات آرایشی متنوع استفاده کنید و به فکر تمیز کردن پوست خودتان نباشید رادیکال‌های آزاد فعالیت خودشان را در پوست شما گسترش می‌دهند و شما کم کم شاهد چین و چروک‌های شدید در پوست خود خواهید بود.

علت چروک دور چشم چیست

نحوه مراقبت از چروک دور چشم

حالا که با علت‌های چروک دور چشم آشنا شدید، احتمالا می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید از این چروک‌ها مراقبت کنید؟ به هر حال هر مشکلی که در پوست به وجود می‌آید، نیاز به بررسی دقیق و اصولی دارد. پس از همین حالا به فکر مراقبت از پوست دور چشم خودتان باشید؛ حتی اگر چین و چروک‌هایی را در زیر چشم مشاهده کرده‌اید. حتی اگر چین و چروک‌هایی که به وجود آمده‌اند، به طور کامل درمان نشوند؛ دیگر نیازی نیست که نگران عمیق‌تر شدن آن‌ها باشید. در ادامه به چند نکته مراقبتی برای چین و چروک‌های دور چشم اشاره می‌کنیم:

· استفاده از ضد آفتاب

ضد آفتاب‌ها می‌توانند از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید پوستی شفاف، بدون چین و چروک و سالم داشته باشید؛ ما به شما مصرف کرم‌های ضد آفتاب را توصیه می‌کنیم. هر روز قبل از خارج شدن از منزل (20 دقیقه قبل) کرم‌های ضدآفتاب را روی بخش‌های مختلف پوست بزنید. از کرم‌های ضد آفتاب بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت استفاده نکنید!

کرم ضد افتاب ارایشی جانان

· مصرف کرم ضد چروک دور چشم

رطوبت رسانی به پوست اطراف چشم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ اما هر کرم مرطوب کننده و آبرسانی نمی‌تواند برای پوست دور چشم شما مورد استفاده قرار گیرد. حتما از کرم‌ دور چشم مناسب استفاده کنید، چون دارای ترکیباتی مفید برای پوست شما محسوب می‌شوند. کرم‌های ضد چروک که دارای ترکیبات مفید و آبرسان هستند، می‌توانند برای حفظ سلامت پوست شما بسیار عالی باشند و کم کم عمق چین و چروک‌ها را نیز کاهش می‌دهند.

· ورزش دادن به صورت

همانطور که تمرین‌های ورزشی مختلفی برای دست، پاها، کمر و … وجود دارند، برای صورت نیز می‌توان از تمرین‌های مختلفی کمک گرفت. ورزش دادن به صورت، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و می‌تواند پوست صورت را شاداب و بدون چین و چروک کند. به دلیل اینکه در اکثر موارد افتادگی و شل شدگی عضلات باعث بروز چین و چروک می‌شوند، می‌توان با انجام چند ورزش ساده از پیشرفت آن‌ها جلوگیری کرد. فقط کافیست که کمی به ورزش‌های صورت توجه داشته باشید.

· مصرف ویتامین‌ها و مواد مغذی

ویتامین‌ها، مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند از پیری زودرس پوست شما جلوگیری کنند. در کنار اینکه می‌توانید این محصولات را به‌صورت موضعی مورد استفاده قرار دهید، می‌توانید آن‌ها را از طریق مکمل‌های پوست نیز دریافت کنید. حتما در کنار دیگر روش‌های مراقبت از پوست دارای چروک، به تغذیه خودتان هم توجه داشته باشید که بسیار حائز اهمیت است.

· مصرف مکمل‌های حاوی کلاژن

کلاژن یک پروتئین سفت کننده برای پوست است که می‌تواند تاثیر زیادی روی سلامت پوست شما داشته باشد. اگر می‌خواهید پوستی شاداب، بدون چین و چروک و سفت داشته باشید؛ می‌توانید اقدام به مصرف مکمل‌های حاوی کلاژن کنید. این مکمل‌ها پوست شما را سفت می‌کنند و می‌توانند از بروز چین و چروک جلوگیری نمایند. با مصرف منظم این مکمل‌ها، کم کم چین و چروک‌هایی که دور چشمان شما به وجود آمده‌اند، محو می‌شوند.

نحوه مراقبت از چروک دور چشم

در زمان خرید کرم ضد چروک دور چشم به چه نکاتی دقت کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم، علت چروک دور چشم و نحوه مراقبت از آن به نوع کرم‌هایی که استفاده می‌کنید نیز بستگی دارد. بنابراین، استفاده از کرم ضد چروک دور چشم تاثیر زیادی روی زیبایی چهره شما دارد و باید حتما به کیفیت و ترکیبات تشکیل‌دهنده این کرم‌ها توجه داشته باشید.

از کرم‌هایی که ترکیبات مشخصی ندارند و فقط با نام و برند خاصی تولید شده‌اند، خودداری کنید. فروشگاه جانان بهترین کرم ضد چروک دور چشم را با بهترین کیفیت به شما ارائه می‌کند که دارای ترکیبات زیر هستند:

کرم دور چشم ارایشی جانان

· رتینول

رتینول یکی از فرم‌های ویتامین A است که می‌تواند جذب پوست شود و زیبایی پوست را تامین کند. این ویتامین نقش بسیار مهمی در کاهش چین و چروک در پوست دارد و مصرف خوراکی و موضعی آن برای کاهش خطوط دور چشم بسیار مفید است.

· آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان‌ها از جمله ترکیباتی هستند که می‌توانند برای درمان چروک دور چشم استفاده شوند. آنتی اکسیدان‌های موجود در کرم ضد چروک دور چشم، باعث از بین بردن رادیکال‌های آزاد می‌شوند و پوستی شفاف و بدون چین و چروک را به شما هدیه خواهند داد.

· اسید هیالورونیک یا سرامی

اسید هیالورونیک یا سرامی، ترکیبی آبرسان و تقویت کننده پوست است که می‌تواند از بروز چین و چروک‌های پوستی جلوگیری کند. مصرف اسید هیالورونیک پوست صورت شما را شاداب می‌کند و کم کم باعث تحریک تولید کلاژن در پوست خواهد شد. به همین خاطر افرادی که از این ماده استفاده می‌کنند، پوستی جوان و زیبا خواهند داشت.

درمان چروک دور چشم

سخن پایانی

در این مقاله در مورد علت چروک دور چشم و نحوه مراقبت از آن صحبت کردیم. اگر به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید، می‌توانید از کرم‌های دور چشم فروشگاه جانان استفاده کنید که همگی دارای کیفیت بالا و جنس مرغوبی هستند. مصرف منظم و روتین این کرم‌ها، از چین و چروک دور چشم جلوگیری می‌کند و می‌تواند پوستی شاداب و جذاب را به شما هدیه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *