محصولات ویتامین سی

طرز استفاده صحیح از سرم ویتامین سی با 4 مرحله ساده

طرز استفاده صحیح از سرم ویتامین سی

داشتن یک روتین پوستی منظم می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی سلامت پوست و کاهش چین و چروک‌های پوستی داشته باشد. این روزها بسیاری از مردم به دنبال این هستند که از محصولات مراقبت از پوست مناسب استفاده کنند تا مشکلات پوستی خودشان را کاهش دهند. سرم ویتامین سی، یکی از بهترین محصولات مراقبتی برای پوست است. اگر با طرز استفاده صحیح از سرم ویتامین سی آشنا شوید، می‌توانید هر روز از این سرم استفاده کنید و از اثربخشی آن لذت ببرید. با ما همراه باشید تا بیشتر با این محصول و نحوه و نکات استفاده از آن آشنا شوید.

چرا از سرم ویتامین سی استفاده کنیم؟

ویتامین سی یکی از انواع ویتامین‌های آنتی اکسیدانی است که می‌تواند در مقابل رادیکال‌های آزاد، مقابله و مبارزه کند. رادیکال‌های آزاد عامل اصلی بروز چین و چروک‌های پوستی، تیرگی و کدر شدن پوست هستند. این رادیکال‌های آزاد در اثر عوامل مختلفی مانند قرارگیری در معرض آلودگی هوا و یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می‌شوند. بنابراین، همه ما در معرض رادیکال‌های آزاد قرار داریم.

استفاده از ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند ویتامین سی می‌تواند به شما برای مبارزه با این رادیکال‌های آزاد کمک کند. سرم ویتامین سی که حاوی این نوع ویتامین مفید است، نقش بسیار موثری در بهبود سلامت پوست دارد و می‌تواند برای رفع بسیاری از مشکلات پوستی موثر باشد.

طرز استفاده صحیح از سرم ویتامین سی

چه افرادی باید از سرم ویتامین C استفاده کنند؟

مصرف سرم ویتامین سی به همه افرادی که به سلامت، زیبایی و جوانی پوست خودشان اهمیت می‌دهند توصیه می‌شود؛ اما برخی از افراد به واسطه داشتن شرایط خاص پوستی، بهتر است که حتما این سرم و یا کرم ویتامین سی را در روتین پوستی روزانه خودشان مورد استفاده قرار دهند. در این صورت پوستی شاداب‌تر و زیباتر از حد معمول خودشان خواهند داشت. به طور کلی، توصیه می‌شود که افراد زیر حتما از این سرم استفاده کنند.

· افراد دارای لک‌های پوستی

دسته اول از افرادی که باید حتما از سرم ویتامین سی استفاده کنند، افرادی‌اند که دارای لک‌های پوستی هستند. بروز لک در اثر جوش زدن، زخم شدن پوست و یا عوامل مختلف دیگر، می‌تواند معایب بسیار زیادی را به‌همراه داشته باشد که مهم‌ترین آن از دست رفتن زیبایی و شادابی پوست است. ویتامین سی با خاصیت آنتی اکسیدانی خودش باعث روشن شدن پوست می‌شود و از تشدید این لک‌ها در پوست نیز جلوگیری خواهد کرد. پس می‌توانید با خیالی راحت از این سرم‌های باکیفیت استفاده کنید و از زیبایی پوستتان نهایت لذت را ببرید.

· افراد با پوست تیره و کدر

ویتامین سی به عنوان یک روشن‌کننده قوی پوست نیز شناخته می‌شود. اگر به دنبال این هستید که یک پوست شاداب و جوان داشته باشید و تیرگی و کدری پوست خودتان را برطرف کنید، می‌توانید از سرم ویتامین سی استفاده نمایید. این سرم با ترکیبات آنتی اکسیدانی خودش، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی مشکلات پوستی داشته باشد و آن‌ها را برطرف کند.

· افراد در معرض پیری زودرس پوست

افرادی که در معرض پیری پوست و یا پیری زودرس پوست هستند، می‌توانند با توجه به خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین سی از سرم ویتامین سی استفاده نمایند. این سرم باعث کنترل چین و چروک‌های پوستی شده و می‌تواند از بروز مشکلات پوستی بعدی نیز جلوگیری کند.

مراحل استفاده صحیح از سرم ویتامین سی با 4 مرحله ساده

طرز استفاده صحیح از سرم ویتامین سی چگونه است؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای طرز استفاده صحیح از سرم ویتامین سی به آن توجه داشته باشید، زمان استفاده از این سرم است. به طور کلی، می‌توان این سرم را بر اساس نیاز هر روز 2 بار استفاده کرد. توصیه می‌شود که یک بار صبح‌ها از سرم ویتامین سی استفاده کنید و شب‌ها نیز قبل از خواب این سرم را روی پوست خودتان بزنید؛ اما اگر نیاز به استفاده از این سرم 1 بار در روز دارید، می‌توانید بر اساس نظر خودتان آن را شب‌ها و یا صبح‌ها روی پوست بزنید.

قبل از اینکه بخواهیم شما را با طرز استفاده از سرم ویتامین سی آشنا کنیم، باید بگوییم که ممکن است افراد محدودی به این سرم واکنش منفی نشان بدهند. پس سعی کنید که قبل از مصرف این سرم، تست حساسیت انجام دهید. برای این کار باید 1 تا 2 قطره سرم را روی پوست پشت بازوی خودتان بزنید و اجازه دهید تا سرم جذب پوست شما شود. اگر حساسیتی در آن ناحیه مشاهده نکردید، می‌توانید با خیالی راحت به صورت روتین از این سرم استفاده کنید.

مرحله اول؛ شستشوی صورت با یک شوینده مناسب

برای استفاده صحیح از سرم ویتامین سی و جذب این سرم در پوست خودتان، باید حتما ابتدا مراحل شستشوی پوست خود را انجام دهید. برای این کار به یک شوینده مناسب نیاز دارید. این شوینده‌ها می‌توانند از نوع فوم و کف باشند یا اینکه به‌صورت ژل شست و شو تهیه شوند. انتخاب شوینده مناسب جهت شستشوی پوست و حذف تمامی آلودگی‌ها از روی پوست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

هر یک از افراد دارای پوست با شرایط متفاوتی هستند. برخی از مردم دارای پوست چرب، برخی دیگر دارای پوست خشک و برخی دارای پوست مختلط هستند. انتخاب یک شوینده مناسب باید بر اساس نوع پوست انجام شود.

حتما پوست خودتان را به همراه آب ولرم با این شوینده‌ها بشویید و اجازه دهید تا پوست شما خشک شود. سپس، می‌توانید مراحل بعدی برای استفاده از این سرم را انجام دهید.

مرحله دوم؛ استفاده از تونر مناسب

مرحله دوم طرز استفاده صحیح از سرم ویتامین سی، استفاده از تونر است. تونر یک شوینده مناسب برای پوست است که علاوه بر پاک کردن آلودگی‌های سطحی پوست، می‌تواند آلودگی‌های باقی مانده در منافذ پوست را نیز پاک کند. تونرهای مناسب نه تنها به سلامت پوست شما کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند پوست شما را آماده استفاده از ترکیبات خاص مانند سرم‌های ویتامین سی نیز کنند.

یک تونر مناسب بر اساس نوع پوست خودتان انتخاب کنید. سپس مقداری از تونر را روی یک پد آرایشی بریزید و به آرامی روی پوست بکشید. تمامی بخش‌های پوست را با پد آرایشی و تونر پاک کنید. اجازه دهید تا تونر تمامی منافذی که هنوز دارای آلودگی هستند را پاک کند.

مرحله سوم؛ استفاده از سرم ویتامین سی

طرز استفاده صحیح از سرم ویتامین سی، با انجام دو مرحله قبلی به شما توضیح داده شد. پس از اینکه دو مرحله قبلی را انجام دادید، نوبت به استفاده از خود سرم می‌رسد. برای این کار باید 2 تا 3 قطره از سرم را روی پوست خودتان بزنید و به آرامی روی پوست ماساژ دهید. یک نکته مهم که متاسفانه برخی از افراد به آن توجهی ندارند این است که دست خودشان را قبل از مصرف سرم ویتامین سی نمی‌شویند و این موضوع باعث انتقال آلودگی‌ها به همراه سرم ویتامین سی به پوست می‌شود.

حتما پوست خودتان را بشویید و سپس از سرم ویتامین c استفاده کنید. این سرم حاوی ترکیبات بسیار متنوعی است که هر کدام برای پوست مفید هستند. پس باید اجازه دهید تا سرم خیلی خوب جذب پوست شما شود. اگر احساس کردید که نیاز دارید قطرات بیشتری از سرم را روی پوستتان بزنید، می‌توانید این کار را انجام دهید؛ اما تعداد قطره‌ها را بیش از اندازه اضافه نکنید.

مرحله چهارم؛ استفاده از مرطوب کننده

یکی از اقداماتی که حتما باید پس از اینکه سرم ویتامین سی را روی پوست خودتان زدید، انجام دهید؛ استفاده از مرطوب کننده‌های مناسب است. مرطوب کننده‌ها می‌توانند پوست شما را مرطوب کنند و جذب سرم را نیز افزایش دهند. پس توصیه می‌کنیم که پس از سرم حتما از مرطوب کننده‌های مناسب پوست خودتان استفاده کنید.

البته توصیه ما این است که حدود 5 الی 10 دقیقه زمان بین استفاده از مرطوب کننده و سرم ویتامین سی بگذارید. با این کار اجازه می‌دهید تا سرم به طور کامل جذب پوست شود. سپس از کرم‌های مرطوب کننده استفاده خواهید کرد. استفاده از این ترکیبات برای حفظ سلامت پوست و رفع مشکلات پوستی شما فوق‌العاده است. پس می‌توانید با خیالی راحت از مرطوب کننده‌های مناسب استفاده کنید و نگران جوش و مشکلات پوستی پس از این روتین نباشید.

طرز استفاده صحیح از سرم ویتامین سی ارایشی جانان

راه حل‌های افزایش اثربخشی سرم ویتامین سی

حال که با طرز استفاده صحیح از سرم ویتامین سی آشنا شدید، نوبت به آن رسیده که از راه حل‌های مناسب نیز برای بهبود سلامت پوست خودتان استفاده کنید. در واقع استفاده از ترکیبات دیگر باعث می‌شود تا اثربخشی سرم و کرم‌های ویتامین سی نیز افزایش پیدا کند. چند راه حل به منظور افزایش اثربخشی سرم‌های ویتامین سی وجود دارند که عبارتند از:

استفاده از سرم یا کرم حاوی ویتامین E

ویتامین‌ای یکی از ویتامین‌های آنتی اکسیدانی که نقش بسیار مفیدی بر روی سلامت پوست دارد. این ویتامین می‌تواند از بروز چین و چروک‌های پوستی جلوگیری کند و باعث حفظ سلامت پوست شود. مصرف ویتامین سی همزمان با ویتامین‌ای، اثربخشی این دو ویتامین‌ها را چندین برابر می‌کند.

به همین خاطر توصیه می‌کنیم که در کنار مصرف سرم‌های حاوی ویتامین سی، از سرم حاوی ویتامین‌ای نیز استفاده کنید. اگر هم نیازی به استفاده از سرم حاوی ویتامین E ندارید، می‌توانید از کرم‌های مرطوب کننده حاوی ویتامین E استفاده کنید. در این صورت از اثربخشی این سرم‌ها در پوست خودتان لذت کافی خواهید برد.

محافظت از پوست در برابر اشعه نور خورشید

متاسفانه برخی از افراد با اینکه روتین پوستی خوبی دارند، ولی از کرم‌های ضدآفتاب مناسب استفاده نمی‌کنند. این موضوع می‌تواند تاثیر بسیار بدی روی سلامت پوست آن‌ها داشته باشد و مشکلات زیادی را به وجود آورد. محافظت از پوست در برابر اشعه نور خورشید، باعث می‌شود تا پوست شما همواره سالم و شاداب باشد.

فرقی نمی‌کند که از سرم ویتامین سی در طول روز استفاده می‌کنید یا در طول شب. هر زمانی که از این سرم استفاده کنید، باید در طول روز بتوانید از پوستتان در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت کنید. می‌توانید از کرم‌های ضد آفتاب و یا فلوئیدهای ضد آفتاب استفاده کنید. ویتامین‌ای می‌تواند تاثیر خوبی در رفع اشعه‌های مضر نور خورشید داشته باشد. بنابراین، استفاده از این ویتامین بسیار روی سلامت پوست موثر است.

استفاده منظم و روزانه

سرم ویتامین سی زمانی روی پوست شما اثر مفید دارد که بتواند به صورت منظم و روزانه استفاده شود. سعی کنید که هر روز، مقداری از سرم ویتامین C را به‌صورت روزانه مصرف نمایید و روز بعد نیز همین روتین پوستی را تکرار کنید. با این کار پوستی شاداب و بدون مشکل خواهید داشت و می‌توانید از بروز بسیاری از مشکلات پوستی نیز جلوگیری کنید.

ترکیب زینک و سرم ویتامین سی

زینک یک ماده معدنی مفید برای پوست است که نقش بسیار مهمی در رفع مشکلات پوستی و چین و چروک‌های پوست دارد. این ماده معدنی به شکل کرم‌های موضعی در بازار کشور ایران به فروش می‌رود. اگر می‌خواهید پوستی زیبا داشته باشید و زخم‌های پوستی را برطرف کنید، کافیست که از سرم ویتامین سی استفاده نمایید.

سرم حاوی ویتامین سی باعث کنترل جوش‌های پوستی شما می‌شود و حتی زخم و مشکلات پوستی را کنترل می‌کند؛ ولی زینک در کنار این سرم عملکرد بسیار فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. پس می‌توانید زینک و سرم ویتامین سی را به‌صورت همزمان و یا با ایجاد فاصله استفاده کنید.

خرید سرم و کرم ویتامین سی

در این مقاله سعی کردیم شما را با طرز استفاده صحیح از سرم ویتامین سی آشنا کنیم. با خرید سرم و کرم ویتامین C می‌توانید زیبایی پوست خودتان را چندین برابر کنید و هر روز یک روتین پوستی عالی داشته باشید. در لیست محصولات ما هم سرم ویتامین سی وجود دارد، هم کرم‌های حاوی ویتامین سی. می‌توانید هر کدام از این محصولات را بر اساس نیاز خودتان خریداری کرده و سفارش دهید. مطمئن باشید که این محصولات از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردارند و به راحتی به شادابی پوست شما کمک خواهند کرد.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با طرز استفاده صحیح از سرم ویتامین سی آشنا کردیم. اگر برای شما مهم است که یک سرم باکیفیت و با قیمت مناسب داشته باشید، می‌توانید از محصولات ما دیدن کنید. همچنین امکان خرید کرم‌ها حاوی ویتامین سی نیز برای شما فراهم شده است. نکته آخری که می‌خواهیم به شما یادآوری کنیم این است که استفاده از این سرم‌ها باید به‌صورت تخصصی و اصولی باشد. در غیر این صورت هیچ تاثیری روی پوست شما ندارد و حتی می‌تواند شرایط آن را بدتر کند. پس حتما طبق مراحلی که در این مقاله توضیح دادیم از این سرم باکیفیت در پوست خودتان استفاده کنید. برای دیدن سرم های ویتامین سی فروشگاه ارایشی جانان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *