مراقبت از پوست

تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؛ |9 کاربرد عالی تونر!|

تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؛ |9 کاربرد عالی تونر!| ارایشی جانان

خوشبختانه این روزها مراقبت از پوست و داشتن یک‌روتین مناسب، به یکی از عادت‌های خوب و مفید زندگی ما تبدیل شده است. به پاس دوستی قشنگی که بین ما و پوستمان شکل گرفته است، هر روز محصولات باکیفیت و جدیدی در این زمینه تولید می‌شود. یکی از محصولاتی که به سلامت پوست کمک زیادی کرده و اصطلاحا به پوست اجازه نفس‌کشیدن می‌دهد، تونر است. آیا شما تا به حال از تونر استفاده کرده‌اید؟ آیا می‌دانید تونر چیست و چه کاربری برای پوست دارد؟ اگر دوست دارید با سیرتاپیاز این محصول آشنا شوید، در ادامه همراه جانان باشید تا با هم ببینیم تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد.

تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟

فرقی ندارد که صبح باشد یا شب، شما هر وقت پشت میز آرایشتان می‌نشینید، اولین محصولی که باید آن را استفاده کنید، تونر است؛ استفاده از تونرها در صبح به شما کمک می‌کند که پایه آرایش طبیعی داشته باشید و آرایش روی صورت شما بهتر بنشینید. قبل از خواب هم می‌توانید با استفاده از تونر با تمام آلودگی‌هایی که در طول روز جذب صورتتان کرده اید و حالا در روزنه‌های صورت شما جا خوش کرده‌اند، خداحافظی کنید. رفته‌رفته تاثیرات مثبت تونر را روی ظاهر و سفت‌شدن منافذ پوست خود می‌بینید.

البته هروقت قصد استفاده از تونر را داشتید، فراموش نکنید که آن را یک دقیقه بعد از شست‌وشوی صورتتان استفاده کنید، تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

حالا بیایید به این سوال دقیقا پاسخ دهیم که تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد.

همان‌طور که گفتیم تونر یکی از محصولات مراقبت از پوست است. تونر را باید بعد بلافاصله از پاک‌سازی و قبل از استفاده از مرطوب‌کننده پوست، استفاده کرد. تونر از آب و مواد مفید دیگری مثل آنتی‌اکسیدان‌ها، مرطوب‌کننده‌ها و… تشکیل شده است. این محصول کاربردهای زیادی دارد که در بخش بعد بیشتر درمورد کاربردهای آن با شما صحبت خواهیم کرد.

تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؛ 9 کاربرد طلایی تونر را بهتر بشناسید!

در جواب سوال تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد باید بگوییم که تونر کاربردهای زیادی برای پوست دارد و در ادامه شما را با چندتا از مهم‌ترین کاربردهای آن آشنا خواهیم کرد.

1- به تعادل‌رساندن pH پوست

متاسفانه بعضی از پاک‌کننده‌های پوست خیلی خشن هستند و می‌توانند pH پوست شما را به هم بزنند و باعث سفتی و خشکی پوست بشوند. برای حل این مشکل شما باید بعد از شست‌وشوی صورت خود، از یک‌تونر استفاده کنید. تونر در به تعادل‌رساندن pH پوست نقش مهمی دارد، از خشک‌شدن بیش‌ازحد آن جلوگیری می‌کند و همچنین پوست شما را برای استفاده از محصولات بعدی آماده می‌کند.

2- آبرسانی پوست

تونرها محصولاتی مبتنی بر آب هستند که می‌توانند رطوبت پوست شما را تامین کنندو همچنین بسیاری از تونرها مواد آب‌رسانی مثل گلیسیرین را در خود دارند که این مواد به جذب رطوبت به پوست و حفظ آن کمک می‌کند.

3- کمک به شادابی پوست

استفاده از تونر به شادابی و طراوت پوست شما کمک بزرگی می‌کند. حس خنکی تونر باعث بیدار‌شدن پوست شما در صبح و آرامش آن در شب می‌شود.

4- کمک به ارامش پوست

بسیاری از تونرهای صورت خواص تسکین‌دهنده دارند. این مواد باعث آرام‌کردن پوست، کاهش قرمزی و سوزش پوست می‌شوند. اگر پوست حساسی دارید، بهتر است یک تونر که خواص تسکین‌دهنده دارد را در روتین پوستی خود بگنجانید.

5- کمک به حذف چربی های اضافه

تونرها علاوه‌بر نقشی که در آب‌رسانی پوست دارند، به پاک‌سازی پوست هم کمک می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از تونر چربی‌های اضافه، سلول‌های مرده، کثیفی‌های سطح پوست و آرایشی که از قبل باقی مانده را از بین ببرید و در نهایت پوستی صاف‌تر، نرم‌تر و شفاف‌تر داشته باشید.

6- کمک به عملکرد بهتر سایر محصولات مراقبتی

تونر سطح پوست را برای نفوذ عمیق‌تر محصولات مراقبتی آماده کرده و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا عملکرد موثرتری داشته باشند.

تونر چیست و چه کاربردی دارد؟ جلوگیری از رشد موهای زائد یکی از خواص تونر!

7- جلوگیری از رشد موهای زائد زیرپوستی

تونرها حاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHAs) هستند. آلفا هیدروکسی اسید لایه‌های مرده پوست را از بین می‌برد و احتمال رشد موهای زیرپوستی را کمتر می‌کند.

8- خاصیت ضدپیری

بعضی از تونرها دارای ترکیبات ضدپیری مفیدی مثل پپتیدها یا رتینول‌ هستند. این ترکیبات به ظاهر جوان‌تر پوست و کمترشدن چین‌وچروک‌های پوستی کمک می‌کند.

9- کاهش جوش‌های سرسیاه پوست

تونرهایی که در مودااولیه خود اسید گلیکولیک یا اسید سالیسیلیک را دارند، می‌توانند در پیشگیری از بروز جوش‌های سرسیاه نقش موثری داشته باشند.

تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؛ چطور از تونر استفاده کنیم؟

در این قسمت از مقاله تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد، قرار است به‌سراغ نحوه استفاده از تونر برویم. همان‌طور که در بالا گفتیم تونرها را باید قبل از استفاده از مرطوب‌کننده و بعد از شست‌وشوی صورت استفاده کرد. برای استفاده از آن فقط کافی‌ست دو‌گام زیر را بردارید.

1- قدم اول

یک پد پنبه‌ای را به تونر آغشته کنید.

2 قدم دوم

از مرکز صورت شروع کنید و پد پنبه‌ای را به صورت خود بکشید. موقع تونر زدن به این نکته دقت کنید که حتما با حرکات ملایم تونر را به سمت بالا و از مرکز به اطراف صورت بکشید.

تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟ با تونر نشاط و شادابی را به پوست خود برگردانید!

تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؛ آیا با مواد سازنده تونر آشنایی دارید؟

اگر موافق باشید در این قسمت از مقاله تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد، با مواد سازنده تونر بیشتر آشنا شویم؛ پس همچنان همراه جانان بمانید.

1- آب

تقریبا ماده اصلی اکثر تونرها آب است. آب به تونر کمک می‌کند که راحت‌تر اثر خود را روی پوست بگذارد.

2- مرطوب کننده ها

مرطوب‌کننده‌ها موجود در تونر در حفظ و جذب رطوبت به پوست کمک می‌کنند و معمولا در دو نوع زیر در تونرها وجود دارند.

  • گلیسیرین

گلیسیرین به هیدراته‌ماندن و لطافت پوست کمک می‌کند.

  • هیالورونیک اسید

مرطوب‌کننده دیگری که در تونر یافت می‌شود، هیالورونیک اسید است. این ترکیب شیمیایی می‌تواند تا 1000 برابر وزن خود، آب را نگه دارد و باعث آب‌رسانی شدیدی به پوست می‌شود.

هیالورونیک اسید حتی می‌تواند چین‌وچروک صورت را هم کاهش دهد.

3- فندق افسونگر

در بعضی از تونرها از گیاه فندق افسونگر استفاده می‌شود. این گیاه به سفت‌شدن پوست و کم‌شدن التهابات پوستی کمک می‌کند.

4- اسید سالسیلیک

معمولا در تونرهایی که برای پوست‌های مستعد جوش طراحی شده‌اند، از اسید سالیسیلیک استفاده می‌شود. این محلول با نفوذ به منافذ پوست، باعث لایه‌برداری آن‌ها می‌شود.

5- آنتی اکسیدان ها

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در تونر به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. معمولا آنتی‌اکسیدان‌های زیر در تونرها وجود دارند.

  • ویتامین C

ویتامین C یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در تونر است. این آنتی‌اکسیدان علاوه‌بر خنثی‌کردن رادیکال‌های آزاد، به روشن‌شدن پوست و از بین بردن لکه‌های تیره صورت هم کمک می‌کند.

  • ویتامین E

ویتامین E یکی دیگر از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در تونر است. این آنتی‌اکسیدان به محافظت از پوست دربرابر اشعه ماورا بنفش کمک می‌کند.

تونر چیست و چه کاربردی دارد؛ رفع التهاب پوست، یکی دیگر از کاربردهای تونر

6- ترکیبات ضد التهاب

اگر پوست حساسی دارید، بهتر است حتما از تونرهایی که ترکیبات زیر را دارند در روتین روزانه خود استفاده کنید.

  • بابونه

بابونه سرشار از خواص ضدالتهابی‌ست و به‌خاطر همین خواص شهرت زیادی هم دارد.

  • آلوئه‌ورا

به‌خاطر خاصیت ضدالتهابی و مرطوب‌کنندگی آن، خیلی شناخته شده است و برای رفع قرمزی پوست و آرام‌کردن سوزش آن، می‌توانید از تونرهایی که حاوی آلوئه‌ورا هستن، استفاده کنید.

  • گل همیشه‌بهار

هم خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی فراوانی دارد و برای رفع قرمزی و سلامت کلی پوست بسیار مفید است.

تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؛ وقت صحبت‌کردن از انواع تونر است!

بعد از اینکه این همه درمورد کاربردهای تونر و مواد تشکیل‌دهنده آن حرف زدیم، در این قسمت از مقاله تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد، وقت معرفی انواع تونر است. پس با جانان همراه باشید تا با هم انواع تونر را به‌دقت بررسی کنیم.

1- تونرهای ابرسان

اولین تونری که قصد صحبت‌کردن از آن را داریم، تونر آب‌رسان است. تونرهای آب‌رسان به‌خاطر خاصیت مرطوب‌کنندگی خود شناخته می‌شوند و ویژگی‌های زیر را دارند.

  • آب‌رسانی سریع

معمولا بعد از شست‌وشوی صورت ممکن است شما احساس کنید که پوستتان خشک یا سفت شده است؛ نگران نباشید! تونرهای آب‌رسان برای همین اینجا هستند. این تونرها می‌توانند به‌سرعت رطوبت و طراوت را به پوست شما تزریق کنند.

  • مناسب برای انواع پوست

فرقی نمی‌کند پوست شما نرمال، خشک، مختلط یا چرب باشد، تونرهای آب‌رسان به کار همه میاید، خصوصا افرادی که پوست خشک دارند، می‌توانند از این تونر بیشترین بهره را ببرند و شادابی و طراوت در یک‌چشم بهم زدن به پوست خود برگردانند.

2- تونرهای لایه بردار

تونرهای لایه‌بردار با داشتن ویژگی‌های زیر باعث درخشندگی پوست شما می‌شوند.

  • پاک‌سازی عمیق

تونرهای لایه‌بردار به‌صورت عمیق‌تری نسبت به تونرهای آب‌رسان پوست را پاک‌سازی می‌کنند. این تونرها با از بین‌بردن سلول‌های مرده پوست از پوسته‌پوسته‌شدن، تیرگی و زبری پوست جلوگیری می‌کنند.

  • کاهش مشکلات پوستی

تونرهای لایه‌بردار همه‌کاره هستند؛ یعنی هم به کم‌شدن خطوط ریز پوست کمک می‌کنند، هم منافذ باز پوست را کمتر می‌کنند و هم با التهاب پوستی مبارزه می‌کنند و خب چه چیزی از این بهتر؟ دقیقا به‌همین دلایل این تونر برای کسانی که پوست معمولی، چرب و یا مختلط دارند و با مشکلات پوستی مختلف دست‌وپنجه نرم می‌کنند، می‌تواند یک‌گزینه فوق‌العاده مناسب باشد.

3- تونرهای درمانی

تونرهای درمانی منحصرا برای حل مشکلات خاص پوست طراحی شده‌اند و انواع مختلفی دارند. در ادامه توضیحات کامل‌تری را در این مورد در اختیار شما قرار خواهیم داد.

  • تونر روشن‌کننده

هدف این تونر تغییر رنگ و از بین‌بردن لکه‌های تیره پوست است. این تونر با داشتن ترکیباتی مثل ویتامین C یا نیاسینامید این ماموریت را به‌خوبی روی پوست شما انجام خواهد داد.

  • تونر ضدالتهاب

تونرهای ضدالتهاب با عصاره گیاهانی مثل بابونه، آلوئه‌ورا و… خاصیت ضدالتهابی دارند و تحریک، قرمزی و حساسیت پوست را کمتر می‌کنند.

  • تونرهای ضدپیری

تونرهای ضدپیری سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این تونر نقش مهمی در خنثی‌کردن رادیکال‌های آزاد و درنهایت جلوگیری از چین‌وچروک و خطوط ریز صورت دارد.

  • تونرهای متعادل‌کننده پوست

آخرین تونری که در این قسمت از مقاله تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد، می‌خواهیم به آن اشاره کنیم،تونرهای متعادل‌کننده پوست هستند. این تونرها، همان‌طور که از اسمشان پیداست، اوضاع پوست شما را به تعادل می‌رسانند؛  منافذ بزرگ را کم و کمتر می‌کنند و تولید چربی پوست را به وضعیت نرمال می‌رسانند.

بایدها و نبایدهای استفاده از تونر

تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؛ بایدها و نبایدهای استفاده از تونر!

برای استفاده از تونر به چند نکته زیر خوب توجه کنید.

بایدها

  • یادتان نرود، بخش بزرگی از تغذیه پوست، وابسته به محصولات مراقبتی‌ای هست که استفاده می‌کنیم، پس حتما یک‌تونر با کیفیت را در روتین پوستی روزانه خود بگنجانید.
  • همان‌طور که در زمستان، با لایه‌لایه لباس‌پوشیدن از خودمان دربرابر سرما محافظت می‌کنیم از پوست هم باید با محصولات لایه‌لایه دربرابر آسیب‌های بیرونی محافظت کرد. برای این‌ کار ابتدا از تونر استفاده کنید، سپس سرم، مرطوب‌کننده و درنهایت هم ضدآفتاب!

نبایدها

  • درست است که تونر به پاک‌سازی پوست کمک می‌کند، اما نباید از آن‌ها برای تمیزکردن آرایش صورت خود استفاده کنید، همان‌طور که گفتیم بهتر است قبل از استفاده از تونر صورت خود را شست‌وشو دهید و برای پاک‌سازی عمقی‌تر صورت از این مایع جادویی کمک بگیرید.
  • از تونرهایی که درصد الکل بالایی دارند، یا چند نوع الکل دارند، استفاده نکنید، الکل زیاد باعث خشکی پوست شما خواهد شد.

جمع‌بندی

در مقاله تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد با شما درمورد کاربردهای تونر، نحوه مصرف، مواد تشکیل‌دهنده و انواع آن صحبت کردیم. جای خالی تونر، روی میز آرایش هر خانمی احساس می‌شود؛ اگر شما هم تصمیم گرفته‌اید با پوستتان مهربان‌تر باشید و با استفاده از تونر حال‌وهوای تازه‌ای به آن بدهید، فقط کافی‌ست سری به فروشگاه ارایشی و بهداشتی جانان بزنید و خودتان را در محصولات متنوع و اورجینال ما غرق کنید؛ همچنین اگر نمی‌دانید چه نوع تونری مناسب پوست شماست و در انتخاب آن مردد هستید، ما با کمال میل آماده راهنمایی شما عزیزان هستیم، فقط کافی‌ست با شماره زیر تماس بگیرید.

09125246284

از شما ممنونیم که با خواندن مقاله تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد، تا به اینجا همراه جانان بوده‌اید. فراموش نکنید که اگر تجربه‌ی استفاده از تونر را دارید، نتیجه آن را در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *